Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Jerre
Gewaardeerde genezer

Re: Kabel verbinden met switch/hub

@maximballiu8   het is dus een unmanaged gigabit switch en er komt geen link op.

Ben je er zeker van dat de kabel 1 op 1 aangesloten is, kan je er een toestel rechtstreeks mee op de Orange router verbinden en heb je dan een 1Gbps link ?

De UTP stekker van links naar rechts met het lipje aan de onderkant bekeken :

oranje wit - oranje - groenwit - blauw - blauw wit - groen - bruin wit - bruin OF
groen wit - groen - oranje wit - blauw - blauw wit - oranje - bruin wit - bruin

Highlighted
Cdt24801
Veteraan sjamaan

@maximballiu8

Dit is inderdaad wel een heel vreemde situatie. Je zegt dat je nog andere switchen hebt geprobeerd, en allen geven hetzelfde resultaat? In dat geval kunnen we zo goed als zeker een defecte switch uitsluiten. Blijft de kabel ....

Heb je het al eens met een ander exemplaar getest? OK, je hebt hem uitgemeten, maar zo heb je een dubbelcheck. Bovendien, er bestaan ook UTP kabels die slechts vier draden hebben ipv 8. Heb je bij uw metingen vastgesteld dat er wel degelijk 8 goed werkende draden in zitten?

Als ik uw eerste post herlees hebt je het ook een tijdje gedaan met uw oude router ertussen. Dat viel wekelijks weg, maar eigenlijk werkte het wel? Of niet?

Er schiet me nu nog iets te binnen: als je de switch gebruikt heb je een tweede kabel nodig om uw toestel aan te sluiten. Is die kabel (of die kabels, meervoud) ook getest of uitgemeten?

TwonickyII
Veteraan verkenner

Misschien een te overwegen opmerking,
Kan het zijn dat je UTP kabel een verkeerde aansluiting heeft op zijn stekkertjes.
Ik bedoel heirmee, zijn de kleuren van je UTP kabel correct aangesloten per kleur?
Want een gekruistte switch(cross switch) geeft ook een juiste connectie aan.
Dus ik vermoed dat dar ergens het probleem moet liggen.
Want ik heb ook een Giga Switch en bij mij werkt dit perfect.

Groeten

Highlighted
Cdt24801
Veteraan sjamaan

@TwonickyII  schreef:

Misschien een te overwegen opmerking,
Kan het zijn dat je UTP kabel een verkeerde aansluiting heeft op zijn stekkertjes.
Ik bedoel heirmee, zijn de kleuren van je UTP kabel correct aangesloten per kleur?
Want een gekruistte switch(cross switch) geeft ook een juiste connectie aan.
Dus ik vermoed dat dar ergens het probleem moet liggen.
Want ik heb ook een Giga Switch en bij mij werkt dit perfect.

Groeten

Dt is natuurlijk ook een mogelijkheid, inderdaad Man Knipoog

Highlighted
JELE58
Aspirant verkenner

Dat probleem heb ik dus nu ook ineens. Om de een of andere reden werkte ineens niets meer. Update van Orange misschien?

rechtstreeks op de modem van orange (siligence) werkt alles, maar achter de switch krijg ik geen internetverbinding via mijn airport extreme. Volgens de airport is er geen zelfs geen ethernet aansluiting meer. Voorheen werkte het wel? Heel vreemd... 

Highlighted
DuFF
Gewaardeerd verkenner

Alles aansluiten met switch, utp in andere poort op orange router en dan de orange modem/router opnieuw opstarten. Heb ook al vele van deze vage problemen zo kunnen opslossen, door een simpele reboot.

0 pluimen
Highlighted
Cdt24801
Veteraan sjamaan

@DuFF  schreef:

Alles aansluiten met switch, utp in andere poort op orange router en dan de orange modem/router opnieuw opstarten. Heb ook al vele van deze vage problemen zo kunnen oplossen, door een simpele reboot.

De methode gelanceerd door Bill Gates, en werkt verbazend genoeg dikwijls nog heel goed ... 😋

Leden met de meeste pluimen