annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan ik de router aansluiten via LAN en deze gebruiken als hoofdmodem?

Topic gestart op: 09-07-18 17h24

Antwoorden: 7 antwoorden

farukokutan
Gewaardeerd verkenner

Kan ik de router aansluiten via LAN en deze gebruiken als hoofdmodem?

Mijn modem bevind zich in de kelder -> Boven hebben we zeer matige verbinding.

Ik heb nu in mijn living een router gekocht met dual band ondersteuning. Als ik het WIFI-signaal op mijn huidige modem uischakel en enkel LAN verbinding mogelijk maak. Ik sluit daarna de router aan via de LAN, en gebruik deze dan als "hoofd modem", zou dit problemen geven?

Op de eerste verdieping zou ik dan een extender gebruiken en het signaal van de router oppikken.

 

 

Labels (3)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
farukokutan
Gewaardeerd verkenner

De prijs tussen een AP en Router vergelijken en de keuze was snel gemaakt. In mijn geval was de router beter koop dan een AP.

Ik ga in de instellingen eens kijken of ik de router in AP modus kan zetten. Maar wat ik nu gedaan heb is de WIFI op de Orange modem uitschakelen. Moet ik dan nog altijd de router wijzigen en instellen zoals een AP?

Ja een Extender lijkt mij ook niet echt de beste oplossing, misschien toch eens kijken voor de oplossing die jij voorstelt 🙂

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ja, uw eigen router best als AP instellen. Heeft niet zozeer met de WiFi te maken maar wel met de router functionaliteiten zoals DHCP. Twee routers achter elkaar is vragen om problemen. Je hebt dan immers ook twee netwerken.

Je kan de WIFi op de orange modem uitschakelen of inschakelen, dat maakt niet uit.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

Dit is een oplossing die gebruikt kan worden als inderdaad uw modem en dus uw wifi signaal te slecht zijn. U sluit een router aan via de modem voor wifi te kunnen krijgen. Dit geeft gaan probleem en een extender in uw andere gedeelte kan dan het wifi signaal overnemen van de router. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen