annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan ik de router aansluiten via LAN en deze gebruiken als hoofdmodem?

Topic gestart op: 09-07-18 17h24

Antwoorden: 7 antwoorden

farukokutan
Gewaardeerd verkenner

Kan ik de router aansluiten via LAN en deze gebruiken als hoofdmodem?

Mijn modem bevind zich in de kelder -> Boven hebben we zeer matige verbinding.

Ik heb nu in mijn living een router gekocht met dual band ondersteuning. Als ik het WIFI-signaal op mijn huidige modem uischakel en enkel LAN verbinding mogelijk maak. Ik sluit daarna de router aan via de LAN, en gebruik deze dan als "hoofd modem", zou dit problemen geven?

Op de eerste verdieping zou ik dan een extender gebruiken en het signaal van de router oppikken.

 

 

Labels (3)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
adizal
Leidende verkenner

Ik denk dat je best je orange modem in bridge mode zet deze verbind met je router en de router de ip adressen uitdeeld

farukokutan
Gewaardeerd verkenner

Hoe dit ik dit precies? 🙂

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

deze opstelling heb ik thuis ook staan aangezien mijn modem ergens anders binnen komt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Je hebt de router reeds gekocht zeg je ... jammer, want dat was niet nodig. Een AP was voldoende en is goedkoper. Je hebt de router functionaliteit immers niet nodig, die wordt door uw orange modem/router reeds geleverd. In tegenedeel, je hebt nu NAT achter NAT en dat kan in sommige gevallen wel degelijk een probleem zijn.

Je kan dat oplossen door uw router in AP modus te zetten (hierdoor schakel je de router specifieke functies uit). Dan is het enkel zonde van de meerbetaalde prijs.

Voor uw hogere verdieping(en): ik (en ik niet alleen) heb niet echt goede ervaringen met WiFi extenders: de reclame belooft veel meer dan de toestellen kunnen waarmaken. Extenders zijn echt de laatst mogelijke optie als niets anders mogelijk is en het resultaat is niet echt om over naar huis te schrijven. Wat ik u kan aanraden: werk met twee powerlines. Eentje aan de modem aansluiten en de tweede (een exemplaar met WiFi uiteraard) op de bovenverdieping in het stopcontact. Het rezultaat zal veel beter zijn dan met een extender.

Je doet natuurlijk wat je wil, ik kan u enkel maar hogerstaande raad meegeven.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen