annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

LAN poorten op modem werken niet meer

Topic gestart op: 01-07-21 17h01

Antwoorden: 1 antwoord

dieselangel
Aspirant verkenner

LAN poorten op modem werken niet meer

Vorige week werkte 1 van de 2 TV decoders niet meer(, volgens de orange technieker zat er een kortsluiting in het toestel). Er werd een nieuwe decoder geplaatst en geactiveerd. Enkele dagen later had ik een melding gekregen dat 1 van de routers geen internetverbinding meer gaf. Vandaag de zaak verder onderzocht en blijkt dat er geen enkele LAN verbinding meer werkt. De verbindingen met kabels vanuit de modem dus. Hierop staan de 2 decoders en 2 routers (op 4 aparte aansluitingen en kabels), dewelke geen internet toegang hebben. Op de modem branden de lichtjes van de lan-verbindingen ook niet meer. De modem is al verscheidene keren uitgetrokken en terug ingestoken, gereset door orange van op afstand (hetgeen ik zelf reeds via de self-care had gedaan).

Ik heb mijn laptop met 2 verschillende kabels (waarvan 1 nieuwe)  om de beurt aangesloten rechtstreeks op de modem en dit gaf nog geen internetverbinding. Beide decoders zeggen "Ethernetkabel is niet aangesloten", terwijl het wel zo is.

De wifi-verbinding rechtstreeks op de modem is de enige die nog werkt, dit is echter onvoldoende. Alle 4 lanverbindingen moeten ook werken om overal waar nodig Wifi te hebben.

De de 2de persoon die ik aan de lijn had van de orange klantendienst heeft het naar de back-office doorgestuurd, zodat ze daar het probleem kunnen bespreken, nadat de eerste bij hoog en bij laag bleef beweren dat het probleem aan de kabels of onze routers lag en de modem perfect werkte! 

Daar andere kabels ook niet werken op de modem en de routers en deze kabels op een ander adres wel werken, ben ik ervan overtuigd dat de problemen bij de modem liggen zoals ik al van in het begin zeg.

Ik ben enorm teleurgesteld dat ik behandeld werd als een oud vrouwtje dat vergeten de batterijen te vervangen is van de afstandbediening, deze vergelijking werd me aan de telefoon gegeven als uitleg waarom ze dit eerst naar de back-office sturen en niet gewoon een andere modem komen installeren.

Meer dan 20 jaar geen problemen met telenet gehad, nu 1 jaar bij orange en de decoder heeft al kortsluiting en de modem is half defect. Deze modem heeft zelfs nog geen WPS knop.

 

Kan er snel een oplossing komen voor defecte LAN-verbindingen?

Kan het zijn dat de kortsluiting in de decoder een kortsluiting in de modem heeft veroorzaakt via de ethernetkabel? (De op de decoder aangesloten TV werkt wel nog perfect, dus dit lijkt me niet waarschijnlijk)

Moet/kan ik nog iets anders doen dan ik reeds gedaan heb?

Labels (1)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
patrick2
Wijze
Wijze

@dieselangel  

Je probleem is inderdaad je LAN aansluitingen daar kan je niet om heen. Als het nu enkel je digicorder zou zijn die geen verbinding meer heeft kan ik nog voorstellen dat of de decoder of de kabel defect is maar in eens 4 toestellen is niet normaal. Dus dit is wel duidelijk dat de LAN poorten gewoon niet werken. 

Nu kan het zijn dat je modem gewoon geen verbinding heeft met het internet aangezien ik hier nog al een topic over ben tegen gekomen , dus de modem wordt niet herkend op het netwerk , of de poorten zijn inderdaad letterlijk defect. 

Hier zou eigenlijk gewoon direct een technieker moeten komen om dit op te lossen. Of ze konden je al antwoorden dat je modem niet herkend wordt op het netwerk. 

Heb je ondertussen al een bericht van de Backoffice ? Zo nee dan eens terug sturen via Messenger op Facebook , als je er een account hebt , of toch eens terug bellen. 

Moest je ondertussen een oplossing hebben dan kan je ook je oplossing hier neerzetten en je bevindingen met ons delen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen