Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-11-24 09h03
Antwoorden: 13 antwoorden
Hallo,
Sinds ik vorige week een modem van orange heb moet mijn tv steeds een minuut ongeveer aanstaan voor ik verbinding met internet heb. Zelfde voor mijn pc. Beide zijn aangesloten via lan kabel.
De wifi van de modem werkt wel altijd.
Is er ergens een instelling op de modem dat de lan poorten in standby zet als tv/pc niet aan staan? Bij de vorige modem had ik deze problemen niet.
Ik heb intussen een tijdelijke oplossing gevonden, ik heb waar de modem staat nog een switch tussen gezet dat ik liggen had en van daaruit ga ik verder naar de pc en tv box.
Nu blijft de internetverbinding actief zolang ik de switch niet uitschakel. Het is een tijdelijke oplossing maar zo is het probleem van de modem wel niet opgelost.
Ik krijg ook trouwens sinds ik deze modem gebruik altijd een melding van bitdefender dat er een bedreiging wordt geblokkeerd (technicolor.net), misschien zou dit er ook iets mee te maken hebben dat de verbinding trager verloopt maar op de tv staat geen antivirus dus de kans lijkt klein.
Oplossing voorlopig is de wifi vd modem uitschakelen en dan zal je bedraad niet meer moeten wachten op een ip adres.
Het is een Fout in de modem !!
Oplossing vond ik hier :
https://community.orange.be/t5/Netwerk-en-Veiligheid/Trage-modem/m-p/157000/thread-id/3285
Trouwens Bitdefender zou dit niet mogen blocken, toevoegen aan uitsluitingen kan je doen, dat is geen bedreiging, is van de Technicolor modem/router.
Kheb ook nog Bitdefender gebruikt en nooit deze melding gehad, maar was wel de gratis versie, dus zonder de firewall waar jij dus vermoedelijk een melding van krijgt.
Ik heb aan de modem ook een switch van waaruit alles vertrekt (gebruik maar 1 poort van de modem)
Werk met een aantal windows 11 pc's - nog nooit enige melding van de technicolor gehad - gebruik wel de windows antivirus
Kunnen we hier verwijzen naar https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Trage-DHCP-met-nieuwe-modem/m-p/164517 ?
Goed gevonden is ongeveer hetzelfde probleem dat klopt.
Misschien ergens achterliggend in de configuratie bij Orange verkeerd ?