Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

LAN zit op Guest verbinding?

OPGELOST

Hallo,

Sinds enige tijd hebben we nu internet van orange, alles werkt zoals het moet.

Op 1 ding na: ik heb een pc, aangesloten met een kabel, en deze zit op het gast netwerk.

Neem ik een ander apparaat (bv laptop, NAS, Printer) en steek ik deze in met dezelfde kabel, zit ik wel op het gewone netwerk.

Wie kan mij helpen dit op te lossen?

Labels (3)
0 pluimen
17 ANTWOORDEN 17
Highlighted
Leidende sjamaan

@JoVaesen

Dat is zeer vreemd want een gast netwerk bestaat eigenlijk alleen op WiFi. Bekabeld is dat er niet ....

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@JoVaesen

Heb je een modem/router combinatie van Orange  of gebruik je een eigen modem? Heeft uw PC per toeval ook een WiFi netwerkkaart aan boord?

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@JoVaesen dat is een vreemde zaak. Anders eens de modem herstarten of resetten en zien wat dat geeft. 

Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerde genezer

Hallo @JoVaesen

De Orange router heeft guest WiFi, geen guest LAN.
De 4 netwerk aansluitingen en private WiFi vormen 1 netwerk, gescheiden van de guest WiFi.
Als de NAS en printer ook via ethernet verbonden zijn dan zou je die moeten kunnen bereiken vanop de PC.
Hebben deze 3 toestellen een IP adres in dezelfde range (standaard is dit 192.168.0.X op de Orange router) ?

0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Ik heb er (nog) geen andere modem of router tussen staan, enkel een switch.

De pc heeft geen wifi.

Herstarten is ook geen oplossing, ook al een andere poort geprobeert, maar had al verwacht dat dit niet zou werken.

Ip adres zijn allemaal in de zelfde range, 192.168.0.x

Enkel de van de pc is 192.168.0.10x

0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerde genezer

@JoVaesen  Op het private netwerk (ethernet poorten en private wifi) krijgen de toestellen met de standaard instellingen  een IP adres uit de reeks 192.168.0.2 - 192.168.0.254 , de router zelf heeft IP adres 192.168.0.1

Kan je vanop de PC aan de NAS en printer ?

0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

@Jerre  schreef:

@JoVaesen  Op het private netwerk (ethernet poorten en private wifi) krijgen de toestellen met de standaard instellingen  een IP adres uit de reeks 192.168.0.2 - 192.168.0.254 , de router zelf heeft IP adres 192.168.0.1

Kan je vanop de PC aan de NAS en printer ?

Nee! Hierdoor heb ik het probleem ontdekt, ik krijg vanop de pc geen verbinding met andere toestellen.

0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerde genezer

Welk IP adres heeft de PC ?

0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerde genezer

Kan je eens kijken wat je ziet als je in een command prompt (cmd) "ipconfig /all" ingeeft.
IPv4 adres, subnet mask, gateway ?

en als je het commando "route print" ingeeft zie je dan een default route 0.0.0.0 met als gateway 192.168.0.1 ?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen