Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
AxellB
Gewaardeerd verkenner

Zéér traag internet!

OPGELOST

Ik had sinds enkele weken problemen met de Orange modem, deze werd heel warm (tot zelfs heet) en had ook vaak dat het internet weg viel (@online lampje was ook niet aan op dat moment).

Daarmee heb ik maar de klantendienst gebeld en deze hebben een technieker langsgestuurd, dat was afgelopen donderdag. Hij constateerde inderdaad dat de modem vrij warm was, dus heeft hij een nieuwe geplaatst.

Nu sinds enkele dagen meet ik mijn internetsnelheid, en de download komt bijna nooit boven de 10Mbps(!). De upload is dan wel weer rond de 10Mbps, wat het maximum is. 

Maar de download heeft altijd rond de 100Mbps gezeten voor ik al deze problemen heb gekregen. Zelfs de modem voor verschillende minuten uit trekken werkt niet meer.

Waar kan dit aan liggen? Heb gelezen dat er toch meerdere mensen problemen hebben met de internetsnelheden bij Orange..

Labels (4)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
patrick2
Leidende genezer

Re: Zéér traag internet!

AxellB,

Staat er achter uw modem ook nog een eigen router in het netwerk ? Zal niet ontkennen dat er problemen zijn geweest met uw modem en dat deze heet is opgelopen. ook uit uw test resultaten blijkt inderdaad uw snelheid aan de lage kant is de upload is daarin tegen heel goed . Mocht het zijn dat u een eigen router heeft deze eens te herstarten stekker eruit ff wachten en terug opstarten. Mocht dit niet helpen dan eens kijken naar uw kanalen voor de wifi in uw modem om deze eventueel aan te passen , mocht u daar hulp voor nodig kan ik u dat in stapen door geven. 

Heb zelf overal in het huis een eigen router staan en mijn eigen wifi netwerk ingesteld en heb geen snelheidsverlies haal overal 98 MBPS ongeveer. 

0 pluimen
AxellB
Gewaardeerd verkenner

Re: Zéér traag internet!

 



@patrick2  schreef:

AxellB,

Staat er achter uw modem ook nog een eigen router in het netwerk ? Zal niet ontkennen dat er problemen zijn geweest met uw modem en dat deze heet is opgelopen. ook uit uw test resultaten blijkt inderdaad uw snelheid aan de lage kant is de upload is daarin tegen heel goed . Mocht het zijn dat u een eigen router heeft deze eens te herstarten stekker eruit ff wachten en terug opstarten. Mocht dit niet helpen dan eens kijken naar uw kanalen voor de wifi in uw modem om deze eventueel aan te passen , mocht u daar hulp voor nodig kan ik u dat in stapen door geven. 

Heb zelf overal in het huis een eigen router staan en mijn eigen wifi netwerk ingesteld en heb geen snelheidsverlies haal overal 98 MBPS ongeveer. 


Patrick,

Nee ik heb er voor de rest niks op aangesloten, alleen mijn gsm via wifi, smart tv via wifi, orange tv via wifi en een printer via wifi. Dat is alles wat ermee verbonden is. De kanalen heb ik sinds vandaag ook al eens veranderd, dit had mijn schoonbroer al aangeraden. Had de 2.4Ghz op kanaal 13 gezet omdat die hier het minste gebruikt word in de blok. Maar dit heeft niks geholpen, zelfs via vaste verbinding met de laptop krijg ik max 10Mbps download.

Vraag me echt af hoe dit kan, over het limiet kan ik al niet gegaan zijn want gebruik alleen Netflix als grootste verbruiker, en niet eens 4K. Weet zelfs niet wat het limiet is bij Orange van het vaste internet, maar erover kan bijna niet.

In elk geval wel bedankt voor uw reactie Smiley Vrolijk

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

Re: Zéér traag internet!

Het limiet is onbeperkt , maar een fair use policy van 750 GB de maand. Kijk ook veel netflix en veel internet verbruik en ben er  nooit boven geweest Smiley Vrolijk 

 

Wat het probleem van de wifi dan gaat kunnen zijn en uw vaste kabel zelf is een overklaarbare reden. zou in dat geval opnieuw iemand terug laten komen aangezien uw probleem dus niet opgelost is . 

0 pluimen
AxellB
Gewaardeerd verkenner

Re: Zéér traag internet!

Ah oke ja dacht ergens al zoiets gelezen te hebben maar vond er niet direct iets van terug, jammer dat we het verbruik zelf niet kunnen zien ook.

 

En ik denk inderdaad dat er niks anders opzit dan terug contact op te nemen met Orange.

Toch bedankt!

0 pluimen
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Re: Zéér traag internet!

Best eerst eens testen zonder WiFi en rechtstreeks op de modem aangesloten met een netwerkkabel.  Op die manier weet je direct of het WiFi is of effectief de verbinding naar het internet Smiley Vrolijk

0 pluimen
AxellB
Gewaardeerd verkenner

Re: Zéér traag internet!


@TomN  schreef:

Best eerst eens testen zonder WiFi en rechtstreeks op de modem aangesloten met een netwerkkabel.  Op die manier weet je direct of het WiFi is of effectief de verbinding naar het internet Smiley Vrolijk


Dit heb ik al geprobeerd, dat is de max 10Mbps waar ik over praat. Via Wi-Fi is het meestal tussen de 2 en de 8Mbps.

De technieker heeft de donderdag het signaal op de kabel getest en die was goed vertelde hij. 

0 pluimen
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Re: Zéér traag internet!

Heel raar, ik stel voor om dan toch terug contact op te nemen met de helpdesk.

 

De Ethernet verbinding, is toch echt met je PC direct op de modem hé, niet via Powerlines?  Ik heb zelf namelijk ooit met powerlines zo een probleem gehad, de powerlines gereset en nadien geen problemen meer.

 

Welke speedtest gebruik je?  Best van http://obe.speedtest.net (ik doe meestal 3 testen en neem dan de middelste van de 3 als resultaat (dus de tussensnelheid).  Altijd handig om te kijken wat dat zegt.  Je kan ook nperf.com gebruiken (geeft een mooi zicht van de highs en lows van je snelheid tijdens de test).

0 pluimen
techfixorange
Ervaren verkenner

Re: Zéér traag internet!

hallo

 

ter info natuurlijk ga je via wifi meer schommeling hebben van meting dan met een lan kabel.

en natuurlijk als u zelf aangekochte plc gebruikt moet u vooral kijken wat die plc aankan.

met kabel ga je een meer geleidelijker metingen kunnen behalen dan met wifi in dien problemen bel naar 5000/4/4

we staan voor iedereen klaar.

 

mbg techfix orange

AxellB
Gewaardeerd verkenner

Re: Zéér traag internet!


@techfixorange  schreef:

hallo

 

ter info natuurlijk ga je via wifi meer schommeling hebben van meting dan met een lan kabel.

en natuurlijk als u zelf aangekochte plc gebruikt moet u vooral kijken wat die plc aankan.

met kabel ga je een meer geleidelijker metingen kunnen behalen dan met wifi in dien problemen bel naar 5000/4/4

we staan voor iedereen klaar.

 

mbg techfix orange


Ja maar een maximum van 10Mbps op kabel is toch niet normaal, Wi-Fi zat rond de 2 a 5 meestal zelfs maar.

 

Weet niet waar u iets leest over een plc, maar ik had er in elk geval niks op aangesloten.

Uiteindelijk ben ik achter de oorzaak gekomen, het is een appartementencomplex, en de kabel stop aan de voorkant van het gebouw aan de straat, en werd dan met een gewone standaard coax kabel rond het gebouw gelegd, en dan bij de inkom afgetakt naar verschillende appartementen. Uiteindelijk zat er meer dan 70 meter tussen de aansluiting op straat en mijn modem, vandaar het grote verlies.

Orange heeft dit nooit op voorhand getest en had me zelfs niet als klant mogen aannemen omdat het signaal nooit sterk genoeg is geweest.

Ik ben inmiddels verhuisd en mijn abbonement gewoon over gezet naar het nieuwe adres, hier behaal ik op Wi-Fi gewoon snelheden rond de 97Mbps dus dat is meer dan perfect.

Mvg,

Axell

Leden met de meeste pluimen