Profiel van MabadosS

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

Lokaal IP adres van buitenaf bereiken

Beste,

Ik heb een toestel dat ik op mijn lokaal netwerk kan bereiken door het lokale ip adres in te geven.

Nu zou ik dit ip adres ook van buitenaf willen kunnen raadplegen.

Na wat gegoogle zou dit moeten werken door een poort te openen naar dat lokale ip adres.

Ik heb dus op de modem een poort geopend naar dat lokale ip adres (static) (zie bijlage), maar als ik controleer via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ dan blijkt die poort nog steeds gesloten (zie bijlage check). Ook als ik mijnorangeip:openpoort ingeef kom ik niet terecht op dat lokale ip adres.

Mijn vraag. Is het wel mogelijk om dit op die manier te doen? Zo ja, wat doe ik mogelijk verkeerd?

Alvast dank voor de hulp.

2 Bijlagen

Guerisseur expérimenté

• 

607 Berichten

Hey @MabadosS ,

Uit je afbeelding kan ik dus afleiden dat je via http://91.111.227.83:6310/ probeert verbinding te maken.

Als je intern connectie maakt, krijg je dan iets te zien? Ik bedoel dan http://192.168.1.x:6310 ? X vervangen door het correcte IP adres uiteraard. Of werk je intern met een andere poort?

Ik weet dat Orange modems soms poorten blokkeren. Ik weet met zekerheid dat poort 100 t.e.m 105 wel werken. Je kan dan bvb externe poort 100 forwarden naar interne poort 6310 van het ipadres van je toestel.

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

Intern gaat het ook niet. Het lijkt dat de modem de instellingen voor poorten die ik maak niet overneemt.

Overigens met poort 100 tot 105 lukt het ook niet.

Misschien moet ik de modem eens herstarten, maar daar moet ik even op wachten tot later vanavond anders lopen hier andere dingen in de soep.

Guerisseur expérimenté

• 

607 Berichten

Hey @MabadosS ,

Als het intern ook al niet werkt dan zal de poort waarschijnlijk niet openstaan op je toestel die je wenst te bereiken... Dan mag je nog zoveel forwardregels instellen op de modem, als het intern al niet werkt dan zal het extern zeker niet werken.

Maar ik versta iets niet goed. In je eerste post zeg je dat je het toestel lokaal kunt bereiken via het ip adres en nu zeg je dat het intern niet werkt.

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

Ik kan het toestel lokaal bereiken via 192.168.1.INTERN-NUMMER

Ik kan het niet bereiken via 192.168.1.INTER-NUMMER:6310 waarbij 6310 de poort is die ik op de modem als geopend heb ingesteld.

Guerisseur expérimenté

• 

607 Berichten

Hey @MabadosS ,

Ok, ik ben mee...

Het is dus normaal dat je het toestel niet kunt bereiken op poort 6310 als je werkt via het interne ip adres. Een forward gaat enkel werken als je via het extern ip adres probeert connectie te maken.

Wat je moet doen is dus bij lokaal poortbereik 80 invullen en bij openbaar de poort die je wil gebruiken. Probeer hier anders eens 100 in te vullen en daarna connectie te maken met je extern ip adres :100.De modem herstarten na het opslaan van je instellingen kan ook soms helpen.

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

Dank! Zo lukt het wel!

Zal het voor de veiligheid wel terug deactiveren nu 😉

Loading...