annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh wifi of powerline

Topic gestart op: 23-01-21 08h05

Antwoorden: 6 antwoorden

Niktor
Aspirant verkenner

Mesh wifi of powerline

Wij zijn bezig met een extra kamer te maken op zolder. Aangezien we daar geen wifi verbinding hebben vroeg ik me af of we voor de mesh oplossing moeten kiezen of toch maar powerlines aankopen.

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Fonzie
Ervaren verkenner

Dag @Niktor 

De Mesh WiFi is inderdaad een investering maar deze modules kunnen wel het huidig internetgebruik, wat de laatste jaren enorm zwaarder is geworden, echt goed aan en deze modules hebben enkel een stopcontact nodig.

Mijn mening? Mesh WiFi boven powerlines.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Niktor 

Je doet uiteraard wat je zelf wil, maar als je het advies van @Fonzie wil volgen, toch nog even deze info:

  • Mesh is tegenwoordig een modewoord, maar weinigen weten wat het echt is en hoe het werkt. Er worden veel dingen verkocht die men "Mesh" noemt maar het eigenlijk niet zijn.
  • Een echte "Mesh" bestaat uit minimaal drie componenten die elkaar permanent kunnen bereiken. Zijn er meer componenten dan is de voorwaarde dat iedere component minstens twee andere permanent kan bereiken. Mesh betekent eigenlijk "net". Allemaal "mazen" die met elkaar in verbinding staan. Denk bvb aan een vissersnet. Wanneer aan de basisvoorwaarden hierboven niet voldaan is heb je geen net maar een gewone vislijn in verschillende stukken.
  • De bedoeling is dat de informatie verschillende volgwegen kan gebruiken en niet verstoord wordt wanneer één post eens uitvalt of slecht doorgeeft. Dan wordt een andere "maas" gebruikt.
  • Als het geen echte mesh is heb je eigenlijk gewoon een dure set repeaters geplaatst. Als daar eentje uitvalt is het helemaal gedaan met communicatie. En repeaters, dat beperkt sowieso reeds uw beschikbare bandbreedte tot de helft, gewoonweg door hun werkingsprincipe.

Daarom dat ik aanhaalde dat een echte goede mesh niet goedkoop is. Eigenlijk redelijk duur zelfs. Ik ga niet tegenspreken dat een echte mesh een goede zaak is, in tegendeel, dat werkt zeer goed. Maar het is dus kwestie van een echte goede aan te schaffen en geen pseudo mesh.

Uiteindelijk gaat het om uw portemonnee en bepaal jij of jij die investering wil doen voor die ene zolderkamer. Zoals ik u begrepen heb is er voor de rest van de woning momenteel geen behoefte , alles werkt goed.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Fonzie
Ervaren verkenner

@Cdt24801 Jou uitleg klopt volledig.

Wanneer inderdaad gekozen wordt voor mesh, kan ik de mesh van Orange volledig aanraden. 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Fonzie 

Dankuwel, dat apprecieer ik 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen