Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-08-19 10h54
Antwoorden: 13 antwoorden
Ik heb het voorbije jaar al 4 maal meegemaakt dat bij download snelheden dicht bij het maximum (9.5..11.0MB/s), mijn CBS modem vast komt te zitten in de toestand: 1 groen LED aan, 1 blauwe LED knippert. Gisteren was het weer zover.
Power cycle lost dit op, maar ik heb vaak geen directe toegang tot die modem.
Ofwel:
- is de modem defect ?
- is er een update van die modem (hardware of software) die betrouwbaarder werkt ?
- is er een methode om die modem van buitenaf te resetten ?
N.
@Cdt24801Tot nu toe geen problemen gehad en gisteren 2 bestanden van 5.6 GB gedownload, maar wel aan ong. 4.5M/s.
@StevenJHVoor de duidelijkheid, ik heb inderdaad geen Boost optie.
De data snelheid wordt feitelijk artificieel begrensd. Voor 11 MB/s is er effectief 110 Mbit/s nodig, dus het ligt dan wat hoger, maar het wisselt af met periodes van 9 MB/s (90 Mbit/s), met het gemiddelde een beetje onder de 100.
Het lijkt er op dat het originele probleem zich (vooral) voordoet als deze beperking in werking treedt. Dus nu nog afwachten tot ik nog eens het geluk heb een groot bestand aan die snelheid te kunnen downloaden.
FYI - Ik heb 9.86GB ononderbroken gedownload aan gemiddeld 96.7Mbit/s (piek 99.4 Mbit/s).
Het lijkt er op dat er geen probleem meer is. Bovendien is de modem snelheid duidelijk in orde (deze keer gemeten met iftop).
...en deze nacht zat de modem weer vast.
Het is zeker de modem, want:
- na inloggen en het geven van een reset commando, doet de modem dit niet;
- na power cycle werkt alles weer.
Het probleem is dat die reset niet uitgevoerd wordt. Ik kan nu nog steeds een verbroken verbinding niet opnieuw vanop afstand herstarten.
@nigel04 u kan altijd de modem zelf resetten , aan de achterkant zit een reset knop. U kan ook bellen naar de klantendienst daar kunnen zij de lij voor u nakijken en ook de modem op afstand resetten. Zou het niet helpen zou ik direct eens vragen voor een nieuwe modem die ze komen plaatsen bij u thuis. Ook de buitenlijn laten controleren want misschien zit het daar verkeerd en is de modem niet de oorzaak van het probleem .