Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 27-08-19 17h03
Antwoorden: 11 antwoorden
Hoi,
Ik heb nl volgend probleem. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Mijn GSM en die van mijn echtgenoot zijn aangemeld op onze wifi, Orange Modem Model2.
We hebben volgend probleem. Als we de GSM niet gebruiken voor ongeveer 10 a 15minuten en iemand zend een Whatsupp dan ontvangt de GSM deze niet en krijgen we dus ook de melding van Whatsupp niet. We ontvangen dus enkel een bericht via Whatsapp of Viber wanneer we de telefoon niet gebruikt hebben of aan het gebruiken zijn. De GSM staat niet op vliegtuigstand of een slaapstand. Ten einde raad heb ik zelf een nieuwe gsm aangekocht voor mijn echtgenote maar opnieuw hetzelfde probleem.
Wanneer we bij vrienden zijn met een andere provider (Telenet, Proximus) of Orange modem 1 dan hebben we geen probleem. We krijgen dan alle berichten en meldingen gewoon door ook al gebruiken we onze telefoon al een tijdje niet. Wanneer we bezoek krijgen dan hebben ze hetzelfde probleem voor met hun telefoon dus dit is niet telefoongebonden maar ligt eerder aan Orange Modem 2?
We hebben al verschillende oplossingen gezocht en gevonden dat wanneer onze gsm verbonden is met 4G mobiele data dan krijgen we ook alle berichten en meldingen onmiddellijk.
Na een tijdje hebben we de helpdesk ingeschakeld en na verschillende telefoontjes hebben ze de modem vervangen. We zijn dus zeker tevreden over de service van Orange maar jammer genoeg is het probleem nog steeds niet opgelost.
Ik ben dus nog steeds op zoek naar een oplossing.. Hierbij kan ik jullie hulp gebruiken (Gebruikers Modem Model 2). Zouden jullie dezelfde test kunnen doen? Dus je gsm zeker een 15tal minuten niet gebruiken en dan met een andere gsm een Whatsapp sturen. Hiermee wil ik dus bekijken of er ook andere mensen zijn met een soortgelijk probleem.
Alvast bedankt voor jullie hulp en reactie's.
Groeten,
Osty
Ik heb modem model 2 en ervaar dit probleem ook ik had eerst een Samsung S5 aangezien dit best een oud toestel was toch maar een nieuwe gekocht nu heb ik de Motorola one vision en ook hierbij heb ik dit probleem. Mijn oplossing is mijn abonnement verhogen naar 3Gb data en alleen wifi gebruiken als ik actief bezig ben maar van zodra ik hem passief ga gebruiken alles op 4G zetten.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
5ghz netwerk uitgeschakeld zodat alleen de 2,4ghz gebruikt kan worden die heeft een groter bereik
2,4ghz netwerk uitgeschakeld zodat alleen de 5ghz gebruikt kan worden hiervan zou de verbinding stabieler zijn omdat oudere toestellen deze band niet gebruiken en dus minder verkeer op zit.
Batterijbesparing en optimalisatie volledig uitgezet op gsm het moest er maar eens aan liggen.
Echter geen van deze pogingen heeft een oplossing kunnen bieden misschien bij jou wel..
Groet,
Ik ben tevreden dat ik niet allen ben, inderdaad, Ik denk toch ook dat het probleem bij het type modem ligt.
Nu om mijn mobiele data abonnement te verhogen voor een probleem van Orange, zie ik niet zitten om daarvoor meer te betalen, misschien kan Orange een tijdelijke upgrade van onze mobiele data gratis aanbieden?
@ Orange, hebben jullie plannen om een nieuw type modem te krijgen?
In ieder geval bedankt voor jullie reactie
Geen verdere oplossing van Orange ... spijtig had toch gedacht dat ze iets konden zeggen....
Mss een kijken voor eventueel een andere provider...