Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-03-20 14h23
Antwoorden: 20 antwoorden
Ik ben sinds een goed jaar een zeer tevreden klant met het Orange Trio pakket, echter vrees ik dat dit in de nabije toekomst gaat veranderen.
Ik sta op het punt om mijn intern netwerk grondig te wijzigen en heb hiervoor een modem-only oplossing nodig. Nu had ik zelf al wat rondgekeken op het forum hier en ik werd niet blij van de info over dit topic.
In de modem/router die ik heb is ook bridging niet mogelijk.
Toch maar eens geprobeerd en de "klantendienst" (jammer genoeg blijkt dit een extern callcenter te zijn) gebeld. De eerste die ik aan de lijn kreeg hoorde het donderen en had volgens mij geen idee over wat ik het had. De tweede kende het begrip "modem-only" ook niet, na een korte uitleg kon hij me vertellen dat Orange maar één enkel type "modem" plaatst. Toen ik vroeg of bridgen mogelijk was op mijn modem/router probeerde hij me snel af te wimpelen door te zeggen dat dat zeker mogelijk is maar dat ik dat moet laten doen door een IT-er "met port forwardins enzo...". Top service tot nu toe...
Na hem duidelijk gemaakt te hebben dat ik zelf IT'er ben en ik in de configuratie van mijn modem/router geen mogelijkheid heb gevonden om bridging in te stellen kwam hij terug op zijn woorden en stelde dat het inderdaad enkel mogelijk is met de oude "modem". Het was volgens hem ook absoluut niet mogelijk om zo een ouder type modem/router te krijgen.
Hij zei me nog dat hij mijn vraag zou doorspelen aan zijn supervisor. Maar toen ik dan vroeg hoe/wanneer ik een antwoord mag verwachten werd het weer stil.
Er is dus blijkbaar geen oplossing voor mij, geen modem-only noch een mogelijkheid om te bridgen...?
@wwouter dat denk ik niet dat Orange dat ooit gaat aanbieden films op aanvraag. Misschien het terug kijken van programma's dat kan daar durf ik niks op te zeggen maar een film pakket ben ik bijna zeker van niet. Waarom zo zeker omdat ik al met een Meet&Greet bij Orange ben geweest in Brussel en heb het daar ook toen gevraagd en duidelijk is gezegd nee dat komt er niet. Tenzij het nu omgegooid zou zijn maar dat betwijfel ik. Films aankopen en de uitzendrechten ervan zijn heel duur.
Maar je kan Streamz nemen zonder dat je Telenet klant bent want je kan het apart nemen.
@T-dog Orange is inderdaad bezig eerst de belangrijke dingen op punt te zetten voordat men aan andere zaken kan beginnen. Nu weet ik wel vanuit de moderators dat ze met veel dingen bezig zijn maar helaas door de Corona uitbraak toen zijn er ook weer dingen on hold gezet. Nu pakken ze geleidelijk aan alles weer op maar het heeft even tijd nodig voor zoiets gereed is.
Persoonlijk gezien zijn de modem only of MAC passtrough suggestie meer voor de mensen met een eigen netwerk of die een eigen netwerk willen opzetten. De reguliere klant , ik dus , zal er niet snel achter vragen. Maar goed dat neemt niet weg dat er een modem keuze mag zijn die er nu op dit moment niet is bij Orange want elke klant krijgt hetzelfde geinstalleeerd.
Maar Orange is in mijn ogen nog jong en die zullen nog wel verbeteren op alle vlakken enkel heeft het tijd nodig. En ik zeg dit niet omdat ik hier actief ben of om andere dingen maar ik zie er een potentieel in om zich sterk op de markt te zetten.
Helaas duren zulke "requests" zeer lang omdat het een vraag is die enkel komt van een zeer select publiek. Hetzelfde zou je kunnen zeggen voor de implementatie van IPv6. In deze tijden is het hoogst uitzonderlijk dat een "jonge" provider (en daarmee bedoel ik het commercialiseren van breedbandinternet) geen IPv6 ondersteuning biedt terwijl de IPv4 adressen uitgeput zijn en men met CGN adressen zal moeten gaan werken. Met alle gevolgen van dien voor toepassingen die issues met NAT zouden kunnen hebben.
Blijven de vraag stellen!
thx!
Ik ben sinds een goed jaar een zeer tevreden klant met het Orange Trio pakket, echter vrees ik dat dit in de nabije toekomst gaat veranderen.
Ik sta op het punt om mijn intern netwerk grondig te wijzigen en heb hiervoor een modem-only oplossing nodig. Nu had ik zelf al wat rondgekeken op het forum hier en ik werd niet blij van de info over dit topic.
In de modem/router die ik heb is ook bridging niet mogelijk.
Toch maar eens geprobeerd en de "klantendienst" (jammer genoeg blijkt dit een extern callcenter te zijn) gebeld. De eerste die ik aan de lijn kreeg hoorde het donderen en had volgens mij geen idee over wat ik het had. De tweede kende het begrip "modem-only" ook niet, na een korte uitleg kon hij me vertellen dat Orange maar één enkel type "modem" plaatst. Toen ik vroeg of bridgen mogelijk was op mijn modem/router probeerde hij me snel af te wimpelen door te zeggen dat dat zeker mogelijk is maar dat ik dat moet laten doen door een IT-er "met port forwardins enzo...". Top service tot nu toe...
Na hem duidelijk gemaakt te hebben dat ik zelf IT'er ben en ik in de configuratie van mijn modem/router geen mogelijkheid heb gevonden om bridging in te stellen kwam hij terug op zijn woorden en stelde dat het inderdaad enkel mogelijk is met de oude "modem". Het was volgens hem ook absoluut niet mogelijk om zo een ouder type modem/router te krijgen.
Hij zei me nog dat hij mijn vraag zou doorspelen aan zijn supervisor. Maar toen ik dan vroeg hoe/wanneer ik een antwoord mag verwachten werd het weer stil.
Er is dus blijkbaar geen oplossing voor mij, geen modem-only noch een mogelijkheid om te bridgen...?
Hallo @Cornholio,
Aarzel zeker niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂
Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson
@Cornholio en @Cdt24801 hier is de betreffende info die we zochten :
Totem brengt goed nieuws ! Onze technische stamleden werken aan een oplossing om de bridge-modus te activeren. Het zal beschikbaar zijn in de loop van het jaar.
Jammer genoeg, kunnen we nog geen preciese datum geven :s
Totem's zonnegroeten,
Totem
Als ook de volledige post