annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem only

Topic gestart op: 06-03-20 14h23

Antwoorden: 20 antwoorden

Cornholio
Aspirant verkenner

Modem only

Ik ben sinds een goed jaar een zeer tevreden klant met het Orange Trio pakket, echter vrees ik dat dit in de nabije toekomst gaat veranderen.

Ik sta op het punt om mijn intern netwerk grondig te wijzigen en heb hiervoor een modem-only oplossing nodig. Nu had ik zelf al wat rondgekeken op het forum hier en ik werd niet blij van de info over dit topic.

In de modem/router die ik heb is ook bridging niet mogelijk.

Toch maar eens geprobeerd en de "klantendienst" (jammer genoeg blijkt dit een extern callcenter te zijn) gebeld. De eerste die ik aan de lijn kreeg hoorde het donderen en had volgens mij geen idee over wat ik het had. De tweede kende het begrip "modem-only" ook niet, na een korte uitleg kon hij me vertellen dat Orange maar één enkel type "modem" plaatst. Toen ik vroeg of bridgen mogelijk was op mijn modem/router probeerde hij me snel af te wimpelen door te zeggen dat dat zeker mogelijk is maar dat ik dat moet laten doen door een IT-er "met port forwardins enzo...". Top service tot nu toe...

Na hem duidelijk gemaakt te hebben dat ik zelf IT'er ben en ik in de configuratie van mijn modem/router geen mogelijkheid heb gevonden om bridging in te stellen kwam hij terug op zijn woorden en stelde dat het inderdaad enkel mogelijk is met de oude "modem". Het was volgens hem ook absoluut niet mogelijk om zo een ouder type modem/router te krijgen.

Hij zei me nog dat hij mijn vraag zou doorspelen aan zijn supervisor. Maar toen ik dan vroeg hoe/wanneer ik een antwoord mag verwachten werd het weer stil.

Er is dus blijkbaar geen oplossing voor mij, geen modem-only noch een mogelijkheid om te bridgen...?

 
 
Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
wwouter
Gewaardeerd verkenner

@Cornholio Stel je vragen aan Michael Trabbia, CEO van Orange België! #AskOrange Ik heb net hetzelfde probleem als ik destijds orange heb laten aansluiten. Ik heb deze specifieke vraag zelfs gesteld alvorens te laten aansluiten. En Bridge mode was perfect mogelijk. Tot puntje bij paaltje komt. Dan weet niemand nog van iets. Ik had vroeger modem only van Telenet en had nooit problemen met mijn BEDRIJFSnetwerk. Nu moet ik mijn router in een DMZ gooien en beginnen poorten forwarden om zo mijn server bereikbaar te hebben. Dit werkt trouwens ook niet altijd. Ik heb dan de specs van die router opgezocht en die ondersteund wel degelijk bridge. IP/BridgeMode.asp ik kon ongeveer een jaar geleden deze pagina raadplegen in mijn router maar kon niks wijzigen. Wanneer ik iemand bij de klantendienst hier dan mee confronteerde en die bewuste pagina liet ingeven was het antwoord. "Nou je hebt gelijk" maar daar bleef het niet bij. Kort daarna kon je de pagina zelf niet meer raadplegen. Deze is dus volledig softwarematig dichtgedraaid. Ik ben een eenmanszaak met een eigen netwerk compleet met server. Het is dan ook ongehoord hoe iemand gehypothykeerd wordt door zoiets. Nu lees ik net dat ze bij Telenet nu wel routers met bridge aanbieden. Als klanten bridge gebruiken zijn ze gewoon zelf verantwoordelijk voor de bescherming van hun netwerk en daarmee uit. @MichaelTrabbia Ik heb het gewoon opgegeven om steeds die klantendienst te bellen want daar heb je steeds 1ste lijn personen vast en (niet fout bedoeld) maar om over bridge, dmz enz te praten moet je net iets verder binnengeraken en dat is verloren moeite. Ik heb ooit iemand aan de lijn gehad van business (niet van kmo) die wou mij echt helpen maar mocht dan niet van zijn overste. Ik was maar een kleine zelfstandige.

ygeffens
Aspirant verkenner

Toch merkwaardig dat Orange zoiets niet onmiddellijk beschikbaar heeft gemaakt.

Ik denk dat ze nog steeds niet doorhebben dat het activeren van deze mogelijkheid echt een stroom van nieuwe klanten zal opleveren.

Ik ben zelf vroeger Orange TV/Internet klant geweest, vanaf het eerste uur, maar ben vertrokken precies omwille van het ontbreken van deze functionaliteit.

Zodra het er is, kom ik met een handvol klanten af (incl. de bijhorende gsm-abonnementen), en daar ga ik niet de enige in zijn.

 

wwouter
Gewaardeerd verkenner

@ygeffens @T-dog 

Het wil nu lukken dat ik enkele dagen na mijn post ben gecontacteerd door de ombudsdienst van Orange. Die wist mij te vertellen dat dit in de pijplijn zit en wordt uitgerold begin 2021. Ik heb dan ook met haar afgesproken dat ik in januari dan ook opnieuw contact met haar opneem om dit verder op te volgen. Dus het einde van dubbel NAT zou in zicht zijn.

T-dog
Gewaardeerd verkenner

Ok dat is dan dit jaar niet meer maar wel opnieuw hoopvol nieuws dat het wel degelijk gaat uitgerold worden:)

Blijven de vraag stellen dus helpt wel degelijk!

Leden met de meeste pluimen