Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Aspirant verkenner

Modem only

Ik ben sinds een goed jaar een zeer tevreden klant met het Orange Trio pakket, echter vrees ik dat dit in de nabije toekomst gaat veranderen.

Ik sta op het punt om mijn intern netwerk grondig te wijzigen en heb hiervoor een modem-only oplossing nodig. Nu had ik zelf al wat rondgekeken op het forum hier en ik werd niet blij van de info over dit topic.

In de modem/router die ik heb is ook bridging niet mogelijk.

Toch maar eens geprobeerd en de "klantendienst" (jammer genoeg blijkt dit een extern callcenter te zijn) gebeld. De eerste die ik aan de lijn kreeg hoorde het donderen en had volgens mij geen idee over wat ik het had. De tweede kende het begrip "modem-only" ook niet, na een korte uitleg kon hij me vertellen dat Orange maar één enkel type "modem" plaatst. Toen ik vroeg of bridgen mogelijk was op mijn modem/router probeerde hij me snel af te wimpelen door te zeggen dat dat zeker mogelijk is maar dat ik dat moet laten doen door een IT-er "met port forwardins enzo...". Top service tot nu toe...

Na hem duidelijk gemaakt te hebben dat ik zelf IT'er ben en ik in de configuratie van mijn modem/router geen mogelijkheid heb gevonden om bridging in te stellen kwam hij terug op zijn woorden en stelde dat het inderdaad enkel mogelijk is met de oude "modem". Het was volgens hem ook absoluut niet mogelijk om zo een ouder type modem/router te krijgen.

Hij zei me nog dat hij mijn vraag zou doorspelen aan zijn supervisor. Maar toen ik dan vroeg hoe/wanneer ik een antwoord mag verwachten werd het weer stil.

Er is dus blijkbaar geen oplossing voor mij, geen modem-only noch een mogelijkheid om te bridgen...?

 
 
Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
Aspirant verkenner

Toch merkwaardig dat Orange zoiets niet onmiddellijk beschikbaar heeft gemaakt.

Ik denk dat ze nog steeds niet doorhebben dat het activeren van deze mogelijkheid echt een stroom van nieuwe klanten zal opleveren.

Ik ben zelf vroeger Orange TV/Internet klant geweest, vanaf het eerste uur, maar ben vertrokken precies omwille van het ontbreken van deze functionaliteit.

Zodra het er is, kom ik met een handvol klanten af (incl. de bijhorende gsm-abonnementen), en daar ga ik niet de enige in zijn.

 

Gewaardeerd verkenner

Helaas duren zulke "requests" zeer lang omdat het een vraag is die enkel komt van een zeer select publiek. Hetzelfde zou je kunnen zeggen voor de implementatie van IPv6. In deze tijden is het hoogst uitzonderlijk dat een "jonge" provider (en daarmee bedoel ik het commercialiseren van breedbandinternet) geen IPv6 ondersteuning biedt terwijl de IPv4 adressen uitgeput zijn en men met CGN adressen zal moeten gaan werken. Met alle gevolgen van dien voor toepassingen die issues met NAT zouden kunnen hebben.

 

Blijven de vraag stellen!

 

thx!

Gewaardeerd verkenner

@ygeffens @T-dog 

Het wil nu lukken dat ik enkele dagen na mijn post ben gecontacteerd door de ombudsdienst van Orange. Die wist mij te vertellen dat dit in de pijplijn zit en wordt uitgerold begin 2021. Ik heb dan ook met haar afgesproken dat ik in januari dan ook opnieuw contact met haar opneem om dit verder op te volgen. Dus het einde van dubbel NAT zou in zicht zijn.

Gewaardeerd verkenner

Ok dat is dan dit jaar niet meer maar wel opnieuw hoopvol nieuws dat het wel degelijk gaat uitgerold worden:)

Blijven de vraag stellen dus helpt wel degelijk!

Gewaardeerd verkenner

Ze moeten wel volgen. De nieuwste modems van Telenet zijn voorzien van een bridgmodus.

Gewaardeerd verkenner

Klopt zeker. Maar ik denk dat ze, gezien toch een kleiner technisch team en minder middelen op deze afdeling, ze prioriteit geven aan andere zaken. Ik denk ook dat er veel tijd gaat naar het oplossen van fouten en problemen die men momenteel nog heeft. Ik lees bijvoorbeeld op fora zoals userbase.be dat er regelmatig issues zijn met snelheid enzo.

Ach ja, the future is bright... the future is orange :wink:

Leidende sjamaan

@T-dog  Orange is inderdaad bezig eerst de belangrijke dingen op punt te zetten voordat men aan andere zaken kan beginnen. Nu weet ik wel vanuit de moderators dat ze met veel dingen bezig zijn maar helaas door de Corona uitbraak toen zijn er ook weer dingen on hold gezet. Nu pakken ze geleidelijk aan alles weer op maar het heeft even tijd nodig voor zoiets gereed is. 

Persoonlijk gezien zijn de modem only of MAC passtrough suggestie meer voor de mensen met een eigen netwerk of die een eigen netwerk willen opzetten. De reguliere klant , ik dus , zal er niet snel achter vragen. Maar goed dat neemt niet weg dat er een modem keuze mag zijn die er nu op dit moment niet is bij Orange want elke klant krijgt hetzelfde geinstalleeerd. 

Maar Orange is in mijn ogen nog jong en die zullen nog wel verbeteren op alle vlakken enkel heeft het tijd nodig. En ik zeg dit niet omdat ik hier actief ben of om andere dingen maar ik zie er een potentieel in om zich sterk op de markt te zetten.

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

Ze hebben nog veel werk voor de boeg. Alleen al het feit van interactieve tv. Dit zou enkele jaren geleden al moeten zijn uitgerold. Dit was mij beloofd wanneer ik Orange aangeschaft heb. Dit is er ook nog niet. En zo klein is Orange nu ook weer niet, zeker niet als je er Frankrijk bijtelt.

0 pluimen
Leidende sjamaan

@wwouter  het zal allemaal wel in orde komen met wat geduld. Nu weet ik niet wat je precies bedoeld met de interactieve tv ....

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 

Het kunnen herbekijken, een film of serie uit de videotheek bekijken . Beetje zoals play en play more. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen