Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-03-20 14h23
Antwoorden: 20 antwoorden
Ik ben sinds een goed jaar een zeer tevreden klant met het Orange Trio pakket, echter vrees ik dat dit in de nabije toekomst gaat veranderen.
Ik sta op het punt om mijn intern netwerk grondig te wijzigen en heb hiervoor een modem-only oplossing nodig. Nu had ik zelf al wat rondgekeken op het forum hier en ik werd niet blij van de info over dit topic.
In de modem/router die ik heb is ook bridging niet mogelijk.
Toch maar eens geprobeerd en de "klantendienst" (jammer genoeg blijkt dit een extern callcenter te zijn) gebeld. De eerste die ik aan de lijn kreeg hoorde het donderen en had volgens mij geen idee over wat ik het had. De tweede kende het begrip "modem-only" ook niet, na een korte uitleg kon hij me vertellen dat Orange maar één enkel type "modem" plaatst. Toen ik vroeg of bridgen mogelijk was op mijn modem/router probeerde hij me snel af te wimpelen door te zeggen dat dat zeker mogelijk is maar dat ik dat moet laten doen door een IT-er "met port forwardins enzo...". Top service tot nu toe...
Na hem duidelijk gemaakt te hebben dat ik zelf IT'er ben en ik in de configuratie van mijn modem/router geen mogelijkheid heb gevonden om bridging in te stellen kwam hij terug op zijn woorden en stelde dat het inderdaad enkel mogelijk is met de oude "modem". Het was volgens hem ook absoluut niet mogelijk om zo een ouder type modem/router te krijgen.
Hij zei me nog dat hij mijn vraag zou doorspelen aan zijn supervisor. Maar toen ik dan vroeg hoe/wanneer ik een antwoord mag verwachten werd het weer stil.
Er is dus blijkbaar geen oplossing voor mij, geen modem-only noch een mogelijkheid om te bridgen...?
Ze moeten wel volgen. De nieuwste modems van Telenet zijn voorzien van een bridgmodus.
Klopt zeker. Maar ik denk dat ze, gezien toch een kleiner technisch team en minder middelen op deze afdeling, ze prioriteit geven aan andere zaken. Ik denk ook dat er veel tijd gaat naar het oplossen van fouten en problemen die men momenteel nog heeft. Ik lees bijvoorbeeld op fora zoals userbase.be dat er regelmatig issues zijn met snelheid enzo.
Ach ja, the future is bright... the future is orange :wink:
Ze hebben nog veel werk voor de boeg. Alleen al het feit van interactieve tv. Dit zou enkele jaren geleden al moeten zijn uitgerold. Dit was mij beloofd wanneer ik Orange aangeschaft heb. Dit is er ook nog niet. En zo klein is Orange nu ook weer niet, zeker niet als je er Frankrijk bijtelt.
Het kunnen herbekijken, een film of serie uit de videotheek bekijken . Beetje zoals play en play more.