annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Na 3 maanden nog steeds geen WiFi geïnstalleerd

Topic gestart op: 27-01-21 21h58

Antwoorden: 2 antwoorden

Letaxin
Aspirant verkenner

Na 3 maanden nog steeds geen WiFi geïnstalleerd

17 November 2020 heb ik love duo aangevraagd online. Ik werd opgebeld, mijn gegevens werden gevraagd. Mijn nummer zou overgezet worden en ik zou opgebeld worden na enkele dagen om een afspraak te maken voor de WiFi installatie. Na enkele dagen had ik echter niets gehoord en besloot ik contact op te nemen. Eerst hadden ze mij een subaccount aangemaakt onder een random gebruiker van orange. Dan bleek dat zowel mijn naam, mijn e-mail als mijn telefoonnummer verkeerd was neergepend. Het heeft 3 weken geduurd vooraleer dit opgelost was. Daarna werd een afspraak gemaakt om WiFi te installeren bij mij thuis. 

Ik woon op de eerste verdieping van een klein nieuw-gerenoveerd flatgebouw. 4 appartementen in totaal. Mijn bovenbuur vertelde me dat alle kabels klaarlagen en dat hij direct internet had als ze langskwamen. De kabel die naar buiten loopt moet gewoon ingeplugd worden, modem tegen de muur en klaar is kees...

Niet dus...

Na twee weken kwam de eerste installateur. Die vertelde dat de plug vol zit en dat ze de week erop gingen terugkomen om de installatie af te werken.
De week erop kwam de tweede installateur en die gaf aan dat de plug nog steeds vol zat, dat Telenet dit moest oplossen en dat er de vorige installateur dit vergeten aanvragen was. Maar hij had het dan toch aangevraagd gekregen. De week erna zou een nieuwe installateur komen om het af te werken.

De derde week kwam dan ook de derde installateur. Die zei doodleuk dat het nog steeds niet gebeurd was en dat het niet Telenet was, maar Integan die een extra plug moest plaatsen. De week erop zou een vierde installateur komen en opnieuw de installatie afwerken.

Zo kwam de vierde installateur en die zei dan weer doodleuk dat het opnieuw niet gebeurd was en dat het toch niet Integan was, maar dat het wel degelijk Telenet was die dit moest doen...

 

Ik begon me dan toch enorm veel vragen te stellen bij hoe dit alles liep en besloot de customer service te bellen. Die vertelde me dat er een ticket was aangemaakt bij Telenet en dat Telenet dit gewoon gesloten had zonder antwoord of actie. Het zou een week duren voor Telenet om antwoord te geven...

In de twee maanden die daarop volgenden heb ik elke 3 dagen en soms zelfs elke dag met Orange aan de lijn gehangen en die gaf aan dat Telenet de hele tijd het ticket bleef sluiten zonder een actie te doen... dus ik bleef elke paar dagen bellen voor een update. Tot op een ogenblik ik een mail van Orange ontving waarbij ze vermeldden dat er een nieuwe installateur zou komen op 27 januari. Vandaag dus. Ik ging er dus vanuit dat er eindelijk schot in de zaak was gekomen en dat alles eindelijk in orde zou komen.

Wat blijkt... net hetzelfde verhaal. Tap vol en het spelletje begint weer helemaal van nul.

Ik heb het zwaar gehad met deze flauwekul en het blijkt dat Orange niets kan doen tegen het almachtige Telenet. Nochtans had ik Fluxys = Integan gecontacteerd en die zei dat als Orange alles correct aanvraagt er geen probleem zou zijn en ik binnen de kortste keren internet zou hebben.

Wie kan helpen? Is iedereen dan echt zo afhankelijk van de genade of wil van Telenet als het op internet aansluiting aankomt? Dit kan toch niet in

Labels (2)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Letaxin 

Wij zijn hier zelf ook allemaal gewone klanten en kunnen u in deze dus niet verder helpen.

Ik zou u aanraden om een klacht neer te leggen bij de ombudsdienst telecommunicatie. Op dit adres kun je alle nodige gegevens vinden. Aangezien er verschillende maatschappijen bij betrokken zijn die de hete aardappel steeds doorschuiven is dit de enige optie om het beschaafd op te lossen.

De praktijk wijst uit dat dit meestal in een goede afloop resulteert

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Josette
Wijze
Wijze

@Letaxin  goedemorgen,

verschrikkelijk om dit te moeten lezen.

Neem de raad van @Cdt24801  maar te harte.

Van mij krijg je deze:

Tagnieuw.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen