annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe modem werkt nog steeds niet na 4 dagen - wat te doen?

Topic gestart op: 30-04-22 08h15

Antwoorden: 10 antwoorden

Dk
Gewaardeerd verkenner

Nieuwe modem werkt nog steeds niet na 4 dagen - wat te doen?

OPGELOST

Ik weet niet of dit het juiste forum is voor deze vraag - maar ik heb deze week al zo'n 20 keer gebeld met de klantendienst en die lijken me niet echt verder te kunnen helpen.

Op dinsdag is een nieuwe modem geinstalleerd omdat de oude niet meer goed werkte. Echter blijkbaar was het MAC adres van de modem niet goed geactiveerd. Sindsdien heb ik regelmatig met Orange gebeld - de technische en activatie afdeling verwijzen regelmatig naar elkaar. Ook werd gezegd dat Telenet hiermee bezig was, maar later ging de ticket toch weer naar een interne Orange afdeling die door niemand te bereiken is, en waarvan niemand weet of ze in het weekend werken. Op donderdag werd de ticket geescaleerd maar nog steeds geen effect.

Met werk en kinderen thuis is het niet praktisch om geen vast internet te hebben. Mijn (BASE) maand data bundels zijn bijna op na 1 week. Heeft iemand suggesties over wat ik nu kan doen? Wie zou ik moeten contacteren en/of wat moet ik zeggen / vragen?

Alvast bedankt voor evt hulp / suggesties!

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Dk 

Je stelt wel een goede vraag moet ik zeggen. 

Het is natuurlijk zo dat Telenet ook een bepaalde activering doet omdat je bij Telenet op de kabel moet herkend worden ( je modem moet bekend zijn bij Telenet zijn netwerk ). Als dat niet goed is kan je niet op het netwerk toegelaten worden. Daarnaast dient ook Orange zijn deel correct te doen en de activering van je modem correct op jou naam te registreren. 

Met het geen wat Orange bedoeld met je MAC adressen is dat je modem niet correct geprovisoneerd is dus dan kan er geen aanmelding gebeuren op het netwerk. 

Wat je nu kan doen is denk enkel aandringen bij de klantendienst en blijven vragen hoe ver ze er mee staan en duidelijk blijven herhalen dat je internet nodig hebt voor het werk. Hier kunnen wij niet meer doen aangezien hier allemaal klanten onder elkaar zijn. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
Laurie--78
Gewaardeerd verkenner

Ik heb identiek zelfde probleem al 7dagen geen tv

0 pluimen
Dk
Gewaardeerd verkenner

Bij deze opnieuw een update. Vandaag opnieuw gebeld met de klantendienst. Die hebben gebeld met de achterliggende technische dienst, met als respons dat ze niet weten hoe ze het probleem moeten oplossen en de vraag hebben neergelegd bij "experts". Geen details. Geen indicatie wanneer het probleem wordt opgelost. Geen belofte wanneer ik zal worden teruggebeld. Inmiddels hebben we al 10 dagen geen vast internet, ons thuiswerk wordt zwaar gehinderd en onze mobiele datakosten exploderen.

De (vriendelijke) klantendienst medewerker heeft me het beste advies gegeven tot nu toe: namelijk om over te stappen naar een andere operator. Vandaag het overstap verzoek ingediend bij Telenet, hopelijk kunnen ze zo snel mogelijk langs komen.

Deze service van Orange is volgens mij het slechtste wat ik ooit heb meegemaakt, zeker van een telecom operator. Het hebben van een internet verbinding is tegenwoordig een serieuze levensbehoefte, en het leveren hiervan is een serieuze verantwoordelijkheid. Orange is niet in staat gebleken om deze verantwoordelijkheid aan te kunnen. Ik wil de tientallen eerstelijns klantendienst medewerkers die ik heb gesproken graag bedanken voor hun geduld en hopelijk ooit een fijne carriere bij een ander bedrijf die hun eigen core business wel serieus neemt.

 

 

 

0 pluimen
Dk
Gewaardeerd verkenner

Wel fijn dat ik nu op dit forum de babbelaar badge heb verdiend!

0 pluimen
Dk
Gewaardeerd verkenner

Een korte update - het probleem is na een volle week nog steeds niet opgelost! De achterliggende dienst is er nu opnieuw mee bezig. Telenet heeft bevestigd dat het probleem niet bij hen ligt. Mij is beloofd dat ik vandaag gecontacteerd ga worden. Dat wordt mij iedere dag verteld maar hopelijk is het dit keer waar. De enige reden waarom ik al niet naar Telenet ben overgestapt is omdat het dan waarschijnlijk opnieuw een paar dagen zou duren om te activeren, maar misschien had ik dat beter wel kunnen doen - dat was dit probleem al eerder verholpen. Ook heb ik een aangetekende brief naar het hoofdkantoor gestuurd die genoemd staat in de algemene voorwaarden, geen idee of iemand dat leest maar wie weet helpt het (hij is gisteren aangekomen).

Leden met de meeste pluimen