annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe modem werkt nog steeds niet na 4 dagen - wat te doen?

Topic gestart op: 30-04-22 08h15

Antwoorden: 10 antwoorden

Dk
Gewaardeerd verkenner

Nieuwe modem werkt nog steeds niet na 4 dagen - wat te doen?

OPGELOST

Ik weet niet of dit het juiste forum is voor deze vraag - maar ik heb deze week al zo'n 20 keer gebeld met de klantendienst en die lijken me niet echt verder te kunnen helpen.

Op dinsdag is een nieuwe modem geinstalleerd omdat de oude niet meer goed werkte. Echter blijkbaar was het MAC adres van de modem niet goed geactiveerd. Sindsdien heb ik regelmatig met Orange gebeld - de technische en activatie afdeling verwijzen regelmatig naar elkaar. Ook werd gezegd dat Telenet hiermee bezig was, maar later ging de ticket toch weer naar een interne Orange afdeling die door niemand te bereiken is, en waarvan niemand weet of ze in het weekend werken. Op donderdag werd de ticket geescaleerd maar nog steeds geen effect.

Met werk en kinderen thuis is het niet praktisch om geen vast internet te hebben. Mijn (BASE) maand data bundels zijn bijna op na 1 week. Heeft iemand suggesties over wat ik nu kan doen? Wie zou ik moeten contacteren en/of wat moet ik zeggen / vragen?

Alvast bedankt voor evt hulp / suggesties!

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Dk 

Je stelt wel een goede vraag moet ik zeggen. 

Het is natuurlijk zo dat Telenet ook een bepaalde activering doet omdat je bij Telenet op de kabel moet herkend worden ( je modem moet bekend zijn bij Telenet zijn netwerk ). Als dat niet goed is kan je niet op het netwerk toegelaten worden. Daarnaast dient ook Orange zijn deel correct te doen en de activering van je modem correct op jou naam te registreren. 

Met het geen wat Orange bedoeld met je MAC adressen is dat je modem niet correct geprovisoneerd is dus dan kan er geen aanmelding gebeuren op het netwerk. 

Wat je nu kan doen is denk enkel aandringen bij de klantendienst en blijven vragen hoe ver ze er mee staan en duidelijk blijven herhalen dat je internet nodig hebt voor het werk. Hier kunnen wij niet meer doen aangezien hier allemaal klanten onder elkaar zijn. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
Dk
Gewaardeerd verkenner

Ja mijn aanname was dat het ging om een back office in Moldavië, maar dat maakt me voor de rest niet uit. De interne keuken interesseert me niet zo, zo lang er maar gerechten uit de keuken komen 🙂 De reden dat ik de naam van de back office vroeg aan de medewerker is omdat ik dan beter kan communiceren met de helpdesk (anders blijven ze me doorsturen van de Activatiedienst naar Technische dienst en terug). En ik nam ook wel aan dat ze het MAC adres op afstand gewoon kunt uitlezen, maar goed dat je het bevestigt. Ik hoop dat dit soort zaken beter lopen op je huidige werk. Voor mijn werk heb ik ook vaak te maken met grote IT afdelingen, vaak gaan er dingen mis maar ik zie niet vaak dat het zo lang duurt om een relatief eenvoudig probleem op te lossen (letterlijk een kwestie van het juiste MAC adres invoeren in het juiste systeem door de juiste persoon). Telenet zou dit idd moeten doen, maar volgens de helpdesk ligt het "probleem" (wat het ook is) nu binnen Orange zelf.

Leden met de meeste pluimen