annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Over de Bridge modus !

Topic gestart op: 07-01-21 10h54

Antwoorden: 24 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Over de Bridge modus !

Ugh allemaal!

Je hebt het al gemerkt, de geesten hebben je een leuk cadeau gegeven om 2020 in stijl af te sluiten: de bridge-modus is nu beschikbaar! De meesten van jullie hebben er al toegang toe via de beheerinterface van je modem.

De bridgemodus stelt je in staat om de router in je kabelmodem uit te schakelen. Zo kan je een router naar keuze (Linksys, Netgear enz.) gebruiken zonder dat de beide routers elkaar hinderen en zonder dat je problemen hebt met port forwarding.

Hoe kan je bridge-modus activeren:

  1. Sluit je router aan op poort 4 van je kabelmodem.
  2. Klik op de knop Bridge activeren. (De Bridge-pagina bevindt zich in het gedeelte Uw modem)
  3. De eenvoudigste manier om de bridge-modus uit te schakelen, is door de fabrieksinstellingen te herstellen door op de resetknop aan de achterkant van de modem te drukken.

 

Belangrijk:

- Ethernetpoorten 1, 2 en 3 van je modem worden gedeactiveerd.

- De bridgemodus wordt alleen toegepast op het eerste apparaat op poort 4.

- Om de bridgemodus op een ander apparaat toe te passen, moet je eerst het apparaat versteken en dan de modem herstarten.

 

Hier zijn enkele belangrijke dingen die je moet weten over de bridgemodus:

- Je hebt onze meest recente router nodig, de “Silligence TCG300”.

- Je moet de laatste update hebben, de “2.06”.

- Verschillende toestellen op de Telenet footprint beschikken nog niet over deze functionaliteit. Het zal in de komende maanden worden ingezet in de vorm van een software update.

- Je moet IT-expertise hebben om deze modus te kunnen activeren.

- Orange biedt geen ondersteuning zolang de bridgemodus op je modem geactiveerd is. Anders gezegd: als je ondersteuning nodig hebt, zal je eerst gevraagd worden om de bridgemodus uit te schakelen.

- De bridgemodus activeren staat in de eerste plaats gelijk met het deactiveren van de routerfuncties van je kabelmodem. Anders gezegd: de wifi, de functies voor ouderlijk toezicht, de ethernetpoorten, … tot de beheerdersinterface van je kabelmodem worden allemaal uitgeschakeld/ontoegankelijk gemaakt.

 

Vergeet niet onze Supportpagina te bezoeken voor een beschrijving van alle handelingen die u moet uitvoeren om deze modus te activeren.

Moge de geest van de stam je vergezellen,

Totem

Labels (2)
24 ANTWOORDEN 24
Gregory
Wijze
Wijze


@J0eri  schreef:

En als je een oude modem hebt, kan je gratis omwisselen?


Blijkbaar wel @J0eri  - zie antwoord van Totem hier aan een zekere @J0eri  Opgelost: Re: Modem in Bridge modus - Pagina 10 - Tribe (orange.be)

 

patrick2
Wijze
Wijze

@Totem  

Er is hier ook een post geweest over de werking van de vaste lijn. Je hebt je Cisco 'centrale' er tussen staan voor de werking van de vaste lijn bij Orange. Maar blijkbaar eenmaal in bridge modus , en de andere poorten dus uitgeschakeld , kan je de vaste lijn niet gebruiken. Deze kan je dus ook niet aan je eigen router plaatsen dus de vraag is simpel , komt daar nog een workaround voor of een oplossing ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Johnny75
Ervaren verkenner

@patrick2 dit kan ik niet bevestigen, bij mij werkt het wel!

Ik heb al eerder mijn eigen ervaring gemeld in het desbetreffende draadje, bij mij werkte het niet meteen maar na het opnieuw opstarten van het vaste telefoon kastje werkt deze perfect perfect achter mijn eigen router zonder een of andere aanpassing in de router.

 

Lars_P
Aspirant verkenner

@Johnny75 @patrick2 @Totem 

Bij deze open ik deze kwestie opnieuw.

In verband met de fixedphone en bridge mode. Zie mijn eigen post Bridge-mode-fixed-phone 

 

We zijn nu enkele jaren verder, wat zijn jullie ervaringen? Werkt de Cisco VoIP adapter achter de eigen router?

 

Alvast bedankt!

0 pluimen
Johnny75
Ervaren verkenner

Bij mij heeft het gewerkt tot nu ongeveer 1 jaar geleden toen heb ik mijn vaste telefoon opgezegd, en dit vanwege te weinig gebruik.

Leden met de meeste pluimen