annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bridge mode + fixed phone

Topic gestart op: 05-11-23 13h31

Antwoorden: 2 antwoorden

Lars_P
Aspirant verkenner

Bridge mode + fixed phone

Hallo,

Graag zou ik mijn netwerk setup uitbreiden door een TP-Link omada platform. De bridge modus wil ik activeren zodat ik niet met dubbele NATting zit. Belangrijk is dat er een fixed phone aan gekoppeld is. Mijn vragen:

Als de bridge modus actief staat, ontvangt mijn nieuwe router een IP/netmask + gateway via DHCP van Orange ?(onlangs veranderde het IP waarvan ik dacht dat het statisch was en na opzoekwerk blijkt dat orange geen statische IP's geeft, geen CGNAT hier).

Blijft de webinterface beschikbaar van de modem of moet hiervoor bridge modus gedeactiveerd worden?

 

Wat betreft de fixed phone, kan ik de Cisco VoIP adapter aansluiten achter de nieuwe router + switches, aangezien enkel poort 4 actief is in bridge mode. Of kan ik de Cisco VoIP adapter op de een van de poorten van de modem laten hangen? 

 

Labels (6)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Gregory
Wijze
Wijze

 @Lars_P 

>Als de bridge modus actief staat, ontvangt mijn nieuwe router een IP/netmask + gateway via DHCP van Orange ?

Ja.  Indien je router het toelaat zou ik hem niet in agressive mode configureren om een IP address te verkrijgen

Blijft de web interface beschikbaar van de modem of moet hiervoor bridge modus gedeactiveerd worden?

Neen.  Om de web interface van de orange modem te hebben moet die in router mode staan - indien die  in bridge staat heb je er geen alvorens de orange modem te resetten

Indien die in bridge staat is 192.168.xxx.1 de web interface van je eigen router

Je kunt ook - wat ik heb gedaan - je eigen router als access point configureren, en de wifi van de orange modem afzetten.  Reden waarom ik dt doe is omdat er weinig of geen wifi bereik in de tuin is als ik mijn eigen router naast de orange modem in de garage hang.  Dus heb ik 1 AI Mesh (bedraad) access point in mijn living bij de TV en een ander (bedraad) op zolder.  Moest ik in bridge mode gaan dan zou ik 3 nodes nodig hebben.  Nu enkel 2

 

>Fixed phone

Als ik hier Re: Over de Bridge modus ! - Tribe (orange.be) het antwoord van Johnny75 lees moet het o je eigen router werken 

 

0 pluimen
Lars_P
Aspirant verkenner

Hallo @Gregory , bedankt voor de reactie.

 

De bedoeling van de bridge mode is om het netwerk erachter anders te organiseren en uit te breiden, TP-Link router (zonder wifi capaciteit), POE switch en meerdere AP's (wired backhaul). Zo kan ik een firewall configureren met ACL's etc, later uitbreiden naar pfsense of dergelijke. Ben van plan om een mini homelab op te zetten dus het gebruik van VLAN's en uitgebreide routing capaciteiten zijn meer dan welkom.

 

Betreft de fixedphone Cisco VoIP adapter zal ik nog verder moeten zoeken.

 

Alvast bedankt.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen