annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Packet loss & traag internet

Topic gestart op: 13-03-21 23h05

Antwoorden: 14 antwoorden

Hydra
Gewaardeerd verkenner

Packet loss & traag internet

OPGELOST

Ik ben sinds begin dit jaar klant van orange ( voor orange was ik klant bij telenet ). 

ik heb gedurende 3 maanden geen problemen gehad met mijn internet maar sinds kort heb ik constant een trage internetverbinding ( download tussen de 3 - 11 Mbps / Jitter 56ms / Loss 0,4% ) en als ik een online spel speel ( warzone ) heb ik een packet loss van 20%

als ik echter de modem reset heb ik voor eventjes een verbinding van +- 85Mbps die relatief kort daarna weer veranderd naar een lage snelheid.

voorheen had ik dit probleem niet bij telenet.

Ik gebruik een WIFI Mesh van TP-Link AC1200 Multiroom die rechtstreeks aangesloten is aan mijn orange modem met een CAT5E kabel. op nog geen 10m van mijn eerste Tp-Link AC1200 staat de volgende unit die dan aangesloten is op mijn PC met een CAT 5E kabel.

Mijn PC is de enige PC die rechtstreeks met een ethernet kabel is aangesloten.

verder zijn er enkel 2 GSM toestellen die aangesloten zijn op het WIFI netwerk

Heeft iemand hier dezelfde problemen of heeft iemand hier eventueel een oplossing voor ? 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Hydra  

Als je traag internet ervaart is dit dan ook rechtstreeks met de kabel aan de router van Orange? Of is dit allemaal via wifi gemeten? 

Doe eens een test rechtstreeks met de kabel aan de router van Orange welke snelheid haal je hiermee ? 

Ik merk ook uit je tekst op dat je een Mesh wifi systeem gebruikt maar enkel met twee modules ? In dat geval spreek je niet echt van Mesh. Als je echt van Mesh spreekt heb je drie of meerdere modules in huis die elkaar allemaal kunnen zien. Dus dan staan alle modules in contact met elkaar dan pas spreek je echt van Mesh. 

Je geeft ook aan dat op net geen 10 meter je tweede module staat. Die module staat eigenlijk al te ver van je eerste module af , als deze elkaar draadloos moeten aansturen. Je zou maximaal 7 meter tussen de modules mogen hebben. Maar ik denk niet dat je echt een mesh systeem hebt ik denk eerder op dit moment wifi repeaters. 

Lees dit stukje maar eens over de Mesh wifi en dan zeker het stukje van @Cdt24801 .

https://community.orange.be/t5/Toestellen-en-instellingen/Mesh-WiFi/m-p/87381

 

P.S. Je bericht is verplaatst naar de rubriek Internet. Het heeft meer met je internet te maken dan met online gaming , aangezien je titel ook gaat over traag internet.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Herihor
Leidende verkenner

Het is een mesh systeem, hoor, ik heb één router verbonden met de Orange modem en twee satellieten via WiFi verbonden met de router van Orbi en met elkaar. Het is een Orbi van Netgear, dus duidelijk een mesh, zo werkt het ook en staat op de documentatie. De snelheid is overal identiek waar het signaal identiek sterk is en dat is in alle ruimtes die ertoe doen (de berging boven is minder belangrijk!). Met een repeater verlies je signaal, hier niet. Het signaal is ook identiek aan dat van de Orange modem, die helaas maar een beperkte WiFi range heeft (daarom heb ik net dit systeem gekocht). 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Herihor 

Dat is dan prima, goed gedaan 😉

Ik veronderstel dat je dan ook de WIFi op de Orange router hebt uitgezet, want die kan nu enkel nog maar storen.

En voor een optimale werking staan uw drie mesh elementen elk op een ander kanaal en dat bij voorkeur 1, 6 en 11.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Herihor
Leidende verkenner

Nee, ik heb de Orange wifi niet uitgezet, want hij sluit perfect aan bij bepaalde apparaten die op ethernet via de Orange modem gaan, bovendien heb ik dan altijd controle of er iets scheelt met mijn Orange signaal, dan wel met het Orbi signaal. Heel zelden valt Orange eens uit en moet ik gewoon de modem opstarten, even zelden (maar niet tegelijkertijd) valt de Orbi uit en moet ook die gewoon eens opstarten. Als de Orbi moet opstarten, kan ik gewoonweg op het Orange signaal, zij het met een beperktere snelheid vederwerken en zeker met het ethernet signaal. Maar nogmaals: in 99,9% van de gevallen werkt alles prima, daarom sleutel ik aan niets (If it ain't broke, don't fix it, zegt een Amerikaans spreekwoord!).

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Herihor 

Dit doet me denken aan hetgeen ik lang geleden heb gehoord: If it ain't broke, fix it

Is hoofdzakelijk, maar niet alleen, toepasbaar op de bedrijfswereld.

Je moet je constant afvragen of je de huidige manier van werken niet kunt verbeteren door te veranderen.  Het werkt wel, maar toch gaan we het proberen fixen

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen