Profil de Hydra

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

Packet loss & traag internet

Ik ben sinds begin dit jaar klant van orange ( voor orange was ik klant bij telenet ). 

ik heb gedurende 3 maanden geen problemen gehad met mijn internet maar sinds kort heb ik constant een trage internetverbinding ( download tussen de 3 - 11 Mbps / Jitter 56ms / Loss 0,4% ) en als ik een online spel speel ( warzone ) heb ik een packet loss van 20%

als ik echter de modem reset heb ik voor eventjes een verbinding van +- 85Mbps die relatief kort daarna weer veranderd naar een lage snelheid.

voorheen had ik dit probleem niet bij telenet.

Ik gebruik een WIFI Mesh van TP-Link AC1200 Multiroom die rechtstreeks aangesloten is aan mijn orange modem met een CAT5E kabel. op nog geen 10m van mijn eerste Tp-Link AC1200 staat de volgende unit die dan aangesloten is op mijn PC met een CAT 5E kabel.

Mijn PC is de enige PC die rechtstreeks met een ethernet kabel is aangesloten.

verder zijn er enkel 2 GSM toestellen die aangesloten zijn op het WIFI netwerk

Heeft iemand hier dezelfde problemen of heeft iemand hier eventueel een oplossing voor ? 

Solution acceptée

Super User

 • 

11.1K  messages

@Hydra  

Als je traag internet ervaart is dit dan ook rechtstreeks met de kabel aan de router van Orange? Of is dit allemaal via wifi gemeten? 

Doe eens een test rechtstreeks met de kabel aan de router van Orange welke snelheid haal je hiermee ? 

Ik merk ook uit je tekst op dat je een Mesh wifi systeem gebruikt maar enkel met twee modules ? In dat geval spreek je niet echt van Mesh. Als je echt van Mesh spreekt heb je drie of meerdere modules in huis die elkaar allemaal kunnen zien. Dus dan staan alle modules in contact met elkaar dan pas spreek je echt van Mesh. 

Je geeft ook aan dat op net geen 10 meter je tweede module staat. Die module staat eigenlijk al te ver van je eerste module af , als deze elkaar draadloos moeten aansturen. Je zou maximaal 7 meter tussen de modules mogen hebben. Maar ik denk niet dat je echt een mesh systeem hebt ik denk eerder op dit moment wifi repeaters. 

Lees dit stukje maar eens over de Mesh wifi en dan zeker het stukje van @Cdt24801 .

https://community.orange.be/t5/Toestellen-en-instellingen/Mesh-WiFi/m-p/87381

 

P.S. Je bericht is verplaatst naar de rubriek Internet. Het heeft meer met je internet te maken dan met online gaming , aangezien je titel ook gaat over traag internet.

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

@patrick2 

ik spreek enkel van de 2 mesh modules beneden maar ik heb wel degelijk 3 modules 🙂 

de ethernetkabel zit van de orange modem rechtstreeks in module 1 die ik dan verbindt met module 2 ( zonder kabel ) en module 2 is rechtstreeks aangesloten met een ethernet kabel aan mijn pc. ( waarop ik de speed test uitvoer ) 

die 10m is zelf wat overdreven want moest ik dit exact meten zou het misschien inderdaad maar over 7m gaan

bedankt alvast voor de moeite

Super User

 • 

11.1K  messages

@Hydra  

Als je een kabel rechtstreeks aan de router van Orange koppelt dus niet aan de Mesh module welke internet snelheid haal je dan ? 

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

@patrick2 

Om dat te testen zal ik eerst een langere kabel moeten kopen want het is een heel gedoe om die gaming setup te verplaatsen 😊 

Ik heb de post gelezen die u aangeraden had en ik ga morgen alvast de opstelling van mijn mesh veranderen zodat er tussen unit 1 en 2 max. 5m zit.

Moest dit een oplossing bieden dan laat ik het hier zeker weten

Bedankt 

 

 

 

Super User

 • 

11.1K  messages

@Hydra 

Oke perfect dan heb je toch iets om te proberen 🙂

Het zou nog wel mooi zijn geweest als je een speedtest kon doen aan de router van Orange om eens te weten welke snelheid je dan hebt. Maar goed begrijp ook dat je niet zo maar even een hele pc met alles erop en er aan kan verplaatsen , dus alle begrip daar voor. 

Maar laat maar iets weten als je de opstelling iets of wat veranderd hebt. 

Super User

 • 

7.7K  messages

De speedtest kan ook gedaan worden met je phone op de 5 GHz band van de orange modem. Ik haal hier 95.8 en 9.6 zo

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

@Gregory 

ik heb de speedtest gedaan op de 5 GHz band met mijn telefoon en ik kom inderdaad op een goede snelheid terecht nl. 95.6 Mbps download en 9.5 Mbps upload.

Jitter 20ms

@patrick2 

ik heb unit 2 dichter bij unit 1 gezet en dan een speedtest gedaan op mijn pc en ik krijg ook betere resultaten nl. 94.1 Mbps download en 9.5 upload. 

jitter 1ms 

Mijn probleem blijkt dus voorlopig en hopelijk voorgoed opgelost 🙂 

Bedankt voor alle info en hulp

 

Chef pisteur

 • 

87  messages

Het is een mesh systeem, hoor, ik heb één router verbonden met de Orange modem en twee satellieten via WiFi verbonden met de router van Orbi en met elkaar. Het is een Orbi van Netgear, dus duidelijk een mesh, zo werkt het ook en staat op de documentatie. De snelheid is overal identiek waar het signaal identiek sterk is en dat is in alle ruimtes die ertoe doen (de berging boven is minder belangrijk!). Met een repeater verlies je signaal, hier niet. Het signaal is ook identiek aan dat van de Orange modem, die helaas maar een beperkte WiFi range heeft (daarom heb ik net dit systeem gekocht). 

Super User

 • 

7.2K  messages

@Herihor 

Dat is dan prima, goed gedaan ðŸ˜‰

Ik veronderstel dat je dan ook de WIFi op de Orange router hebt uitgezet, want die kan nu enkel nog maar storen.

En voor een optimale werking staan uw drie mesh elementen elk op een ander kanaal en dat bij voorkeur 1, 6 en 11.

Chef pisteur

 • 

87  messages

Nee, ik heb de Orange wifi niet uitgezet, want hij sluit perfect aan bij bepaalde apparaten die op ethernet via de Orange modem gaan, bovendien heb ik dan altijd controle of er iets scheelt met mijn Orange signaal, dan wel met het Orbi signaal. Heel zelden valt Orange eens uit en moet ik gewoon de modem opstarten, even zelden (maar niet tegelijkertijd) valt de Orbi uit en moet ook die gewoon eens opstarten. Als de Orbi moet opstarten, kan ik gewoonweg op het Orange signaal, zij het met een beperktere snelheid vederwerken en zeker met het ethernet signaal. Maar nogmaals: in 99,9% van de gevallen werkt alles prima, daarom sleutel ik aan niets (If it ain't broke, don't fix it, zegt een Amerikaans spreekwoord!).

Super User

 • 

7.7K  messages

@Herihor 

Dit doet me denken aan hetgeen ik lang geleden heb gehoord: If it ain't broke, fix it

Is hoofdzakelijk, maar niet alleen, toepasbaar op de bedrijfswereld.

Je moet je constant afvragen of je de huidige manier van werken niet kunt verbeteren door te veranderen.  Het werkt wel, maar toch gaan we het proberen fixen

Loading...