annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Foutmelding bij instellen van vast IP-adres

Topic gestart op: 25-08-20 16h52

Antwoorden: 23 antwoorden

Dinosaur
Ervaren verkenner

Foutmelding bij instellen van vast IP-adres

OPGELOST

Ik heb in het verleden reeds meerdere (een 10-tal) toestellen een vast IP adres kunnen toekennen en deze zie ik ook nog altijd in mijn lijst met vaste IP-adressen

Als ik nu nog een toestel wil toevoegen krijg ik de foutmelding "Hulp: Sommige verplichte velden werden niet ingevuld." terwijl ik toch alles heb ingevuld... 

Type modem: Siligence TCG300

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Dinosaur 

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar iemand heeft een soortgelijk probleem kunnen oplossen door zijn lijstje met vaste IP's compleet te wissen en opnieuw in te geven waarna ook het invoeren van de nieuwe apparaten ineens ook wel lukte.

Ook daar werd het MAC adres correct ingevoerd en vertikte de router om het te aanvaarden in eerste instantie.

Het proberen waard?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

23 ANTWOORDEN 23
Josette
Wijze
Wijze

@Dinosaur  goedenavond.

Dan zal je

even geduld moeten hebben,

met dit kan ik je jammer genoeg niet vooruit helpen.

Succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Dinosaur 

Zou je eens een screenshot kunnen toevoegen en uw werkwijze uitleggen? Je hoeft hier uiteraard geen privé gegevens prijs te geven. Uw extern IP adres of uw mail adres, moest dat op de screenshot zichtbaar zijn, even maskeren met een zwart balkje of iets dergelijks.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Dinosaur
Ervaren verkenner

Hier een screenshot van wat ik ingeef. Als ik dan op "Toepassen klik" krijg ik de foutmelding

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Dinosaur 

Ik heb zelf zo geen modem, maar als ik de tekst uit uw screenshot lees moet je het MAC adres niet zelf ingeven maar moet je er eentje kiezen uit een lijst van op dat moment aangesloten toestellen.

Is dat correct? Je kan dus geen fout gemaakt hebben in het MAC adres? Was uw toestel dat je wil toevoegen aangesloten en actief wanneer je de procedure uitvoerde? Je hebt toevallig ook niet een IP adres ingegeven dat op dat moment door DHCP reeds aan een ander toestel toegekend was?

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen