annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Packet loss & traag internet

Topic gestart op: 13-03-21 23h05

Antwoorden: 14 antwoorden

Hydra
Gewaardeerd verkenner

Packet loss & traag internet

OPGELOST

Ik ben sinds begin dit jaar klant van orange ( voor orange was ik klant bij telenet ). 

ik heb gedurende 3 maanden geen problemen gehad met mijn internet maar sinds kort heb ik constant een trage internetverbinding ( download tussen de 3 - 11 Mbps / Jitter 56ms / Loss 0,4% ) en als ik een online spel speel ( warzone ) heb ik een packet loss van 20%

als ik echter de modem reset heb ik voor eventjes een verbinding van +- 85Mbps die relatief kort daarna weer veranderd naar een lage snelheid.

voorheen had ik dit probleem niet bij telenet.

Ik gebruik een WIFI Mesh van TP-Link AC1200 Multiroom die rechtstreeks aangesloten is aan mijn orange modem met een CAT5E kabel. op nog geen 10m van mijn eerste Tp-Link AC1200 staat de volgende unit die dan aangesloten is op mijn PC met een CAT 5E kabel.

Mijn PC is de enige PC die rechtstreeks met een ethernet kabel is aangesloten.

verder zijn er enkel 2 GSM toestellen die aangesloten zijn op het WIFI netwerk

Heeft iemand hier dezelfde problemen of heeft iemand hier eventueel een oplossing voor ? 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Hydra  

Als je traag internet ervaart is dit dan ook rechtstreeks met de kabel aan de router van Orange? Of is dit allemaal via wifi gemeten? 

Doe eens een test rechtstreeks met de kabel aan de router van Orange welke snelheid haal je hiermee ? 

Ik merk ook uit je tekst op dat je een Mesh wifi systeem gebruikt maar enkel met twee modules ? In dat geval spreek je niet echt van Mesh. Als je echt van Mesh spreekt heb je drie of meerdere modules in huis die elkaar allemaal kunnen zien. Dus dan staan alle modules in contact met elkaar dan pas spreek je echt van Mesh. 

Je geeft ook aan dat op net geen 10 meter je tweede module staat. Die module staat eigenlijk al te ver van je eerste module af , als deze elkaar draadloos moeten aansturen. Je zou maximaal 7 meter tussen de modules mogen hebben. Maar ik denk niet dat je echt een mesh systeem hebt ik denk eerder op dit moment wifi repeaters. 

Lees dit stukje maar eens over de Mesh wifi en dan zeker het stukje van @Cdt24801 .

https://community.orange.be/t5/Toestellen-en-instellingen/Mesh-WiFi/m-p/87381

 

P.S. Je bericht is verplaatst naar de rubriek Internet. Het heeft meer met je internet te maken dan met online gaming , aangezien je titel ook gaat over traag internet.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Hydra
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 

ik spreek enkel van de 2 mesh modules beneden maar ik heb wel degelijk 3 modules 🙂 

de ethernetkabel zit van de orange modem rechtstreeks in module 1 die ik dan verbindt met module 2 ( zonder kabel ) en module 2 is rechtstreeks aangesloten met een ethernet kabel aan mijn pc. ( waarop ik de speed test uitvoer ) 

die 10m is zelf wat overdreven want moest ik dit exact meten zou het misschien inderdaad maar over 7m gaan

bedankt alvast voor de moeite

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Hydra  

Als je een kabel rechtstreeks aan de router van Orange koppelt dus niet aan de Mesh module welke internet snelheid haal je dan ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Hydra
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 

Om dat te testen zal ik eerst een langere kabel moeten kopen want het is een heel gedoe om die gaming setup te verplaatsen 😊 

Ik heb de post gelezen die u aangeraden had en ik ga morgen alvast de opstelling van mijn mesh veranderen zodat er tussen unit 1 en 2 max. 5m zit.

Moest dit een oplossing bieden dan laat ik het hier zeker weten

Bedankt 

 

 

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Hydra 

Oke perfect dan heb je toch iets om te proberen 🙂

Het zou nog wel mooi zijn geweest als je een speedtest kon doen aan de router van Orange om eens te weten welke snelheid je dan hebt. Maar goed begrijp ook dat je niet zo maar even een hele pc met alles erop en er aan kan verplaatsen , dus alle begrip daar voor. 

Maar laat maar iets weten als je de opstelling iets of wat veranderd hebt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

De speedtest kan ook gedaan worden met je phone op de 5 GHz band van de orange modem. Ik haal hier 95.8 en 9.6 zo

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen