annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Port forwarding MESH wifi

Topic gestart op: 22-01-20 11h35

Antwoorden: 10 antwoorden

msprange
Aspirant verkenner

Port forwarding MESH wifi

Beste

Weet er iemand hoe je kunt port forwarden in de nieuwe mesh wifi van orange? Ik heb deze mesh wifi sinds vorige week en sindsdien werkt mijn domotica systeem niet meer vanop afstand, enkel via wifi thuis. 

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Kadir_
Aspirant verkenner

@Cdt24801 helemaal gelijk met wat je zegt, maar zoals meeste het weten hebben bijna alle modems een router functie tegenwoordig. Port forwarding doe je in modem/router. 

Ergens heeft @OguzhanK dus gelijk maar zoals je het zegt heeft hij verkeerde termen gebruikt!

mesh modules van Orange zijn gewoon meerdere AP’s!

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Kadir_ 

Het klopt dat er tegenwoordig veel combo-toestellen bestaan, dus modem en router in één behuizing. Maar het blijven twee aparte toestellen. Een modem kun je niet op inloggen, dus ook niet portforwarden. Dat kan alleen op een router.

Dat is een nadeel van die combo-toestellen. De kennis van het onderscheid vervaagt.

Ik persoonlijk ben geen voorstander van die dingen. Simpelweg omdat ik graag zelf mijn router uitkies en beheer, ik ben niet voor niks zelf professioneel IT'er (op pensioen weliswaar). Qua modem heb je geen keuze, dat is bepaald door de provider, maar qua router zou ik graag de mogelijkheid zien dat de gevorderde gebruiker (voor mijn part op eigen risico zonder support vanwege de provider) zelf zijn eigen ding kan doen, zonder opgescheept te zitten met dubbele NAT. Voor het overgrote merendeel van de gebruikers hoeft dat niet, dat klopt wel.

Nu is onlangs nog het bericht verschenen dat dit in de loop van 2020 gaat gerealiseerd worden. Dan wordt in het routergedeelte van de Orange combo's een MAC Passthrough (door velen verkeerdelijk "bridging" genoemd) geconfigureerd.

Maar natuurlijk ben ik ook heel blij dat je mijn argumentatie in de vorige post gesteund hebt. Dankuwel en een dikke pluim hiervoor 😊

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@msprange , Wat bedoel je precies met Mesh wifi ? welk product heb je hiervoor gekregen ?

Kan je eventueel een merk & model nummer aangeven ? de helpdesk gaat je hier niet in kunnen bijstaan vrees ik en zal je de documentatie van het product moeten nagaan.

Schrijf maar even neer welk merk & model het mesh wifi heeft alsook welke poorten dienen open te staan, dan zoeken we wel even mee.

Met vriendelijke groeten,

Xtremegamer007

msprange
Aspirant verkenner

Dit bedoel ik met Mesh wifi, https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet/hoe-internetproblemen-oplossen#...

Merk: is van orange zelf dat ik dit gekregen heb.

Modelnummer: heb ik nu niet bij de hand, maar kan ik straks wel opzoeken.

Bedankt alvast!

patrick2
Wijze
Wijze

@msprange  zelf heb ik ook een mesh wifi systeem maar niet van Orange zelf. Heb eens ff in mijn instellingen gekeken en daar is dat mogelijk , moet wel rechtstreeks met een kabel verbinden en dan inloggen maar het gaat. Dus probeer eens met een kabel rechtstreeks aan de mesh router te verbinden en dan zien of u kan inloggen. Er zou dan wel ergens een sticker moeten zijn of een boekje met daarin een eventueel ip adres om heen te surfen , en iets van een naam en wachtwoord om erin te geraken. Op die manier eens zien of het lukt.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen