Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 14-01-21 19h12
Antwoorden: 7 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb een cbn CH6643E router van orange, die via LAN verbonden is met ASUS zenwifi AX routers, en waarvan wifi uitgeschakeld is. Idealiter doe ik zoveel mogelijk beheer via de asus router configuratie (ook static IP toekennen, port forwarding ed). Maar dat lijkt niet te werken, wellicht omdat die port forwarding configuratie niet doorstroomt naar de orange router?
Hoe zou ik dat best kunnen oplossen? Ik dacht daarnet in de orange router het mac address van de main asus router (de enige die rechtstreeks met de orange router verbonden is) toe te voegen in "mac address pass through", maar toen ik dat deed was het internet weg :). Ik had wel ook UPnP aangezet op die moment, ik weet niet of dat effect heeft?
Idealiter gebruik ik de orange router puur als een tussenstukje, en handelt mijn asus router alles af, maar ik weet niet of dat gaat?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik weet niet voor wat je die poort gebruikt, maar als dat voor een bepaalde service door te laten bedoeld is, dan moet die service ook wel actief draaien op het moment dat je die test doet. Als die service namelijk niet actief is staat die poort ook niet open. Een gameserver bvb, die moet ook effectief draaien op het moment van de test.
Twee dingen om na te kijken:
Hoi @Cdt24801 ,
Voor 1: ja, is alleszins ook het Mac address dat onderaan de Asus router staat, en zo zie ik hem ook tussen de LAN users staan.
Voor 2: zit volgens mij effectief op poort 4 (zie foto in bijlage).
Wat bedoel je met router herstart? De orange router? Als in gewoon even aan en uit? Of via de admin tool herstarten?
Ik dacht ik probeer het issue op te lossen door port forwarding op zowel de orange router als mijn eigen router te doen, maar lijk deel uit te maken van een groepje waarbij ondanks het openzetten van de poorten deze toch gesloten blijven... Is dat een gekend issue met die oudere routers?
Als uw MAC Passthrough goed werkt moet er op de Orange router niks meer geconfigureerd worden. Die wordt dan compleet gebypassed.
Als ik naar uw foto kijk zit uw UTP kabel in poort 1 en dus niet in poort 4. Ik kan de tekst op uw foto niet goed lezen, maar op mijn router zit het lipje van de fiche aan de onderkant. En vermits wij nog steeds van links naar rechts schrijven zijn de poorten ook in die zin genummerd.
Probeer die poort eens, kwaad kan het niet, er gaat niks kapot gaan.