annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Powerline telenet/orange

Topic gestart op: 16-06-18 14h04

Antwoorden: 19 antwoorden

Movieman
Aspirant genezer

Powerline telenet/orange

OPGELOST

Volgende week donderdag komt men de aansluiting doen van internet en tv nu heb ik de laatste versie van de telenet powerlines zijn die compatibel met orange  ? Weet er ook soms iemand of de techniekers een tweede decoder kunnen aansluiten vergeten te vragen bij de aanvraag en ik geraak niet binnen bij de klantendienst internet en tv. Mijn smartphonenr. wordt volgende ook overgezet is vermoedelijk ook de oorzaak dat ik niet op die dienst geraak via het nummer via de vaste lijn.

Labels (2)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

Movieman,

Uw powerlines gaan compatibel zijn met uw orange aansluiting daar geen probleem voor. Wel even uw handleiding raadplegen voor ze opnieuw in te stellen op het nieuwe netwerk van Orange. Met instellen bedoel ik dat ze opgenomen worden op uw internet aansluiting . Betreft uw decoder zou u best eens ff vragen aan de technieker. Normaal wordt dit al gereregeld online bij uw bestelling of in de winkel , dit ook ivm de huur die er voor betaald dat dit geregistreerd staat. Aangezien uw gsm nummer wordt overgedragen naar orange heeft u dus nog bereik bij uw oude provider. Dat houd in dat u niet met het nummer 5000 kan bellen maar u kan wel bellen met het nummer : 02 745 95 00 met elke provider . U kan dus eventueel met dat nummer bellen voor extra info over uw tweede decoder. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

patrick2
Wijze
Wijze

Ik heb ook jaren voor Telenet en proximus gewerkt op de klantendienst. Het zou inderdaad handig zijn dat je ergens op de IVR je nummer wat je moet ingegeven herkend zou worden zodat je via de routering weer verder kan gaan dan enkel de dienst facturatie. Ik weet van de medewerkers dat zij geen verkoop doen aan de telefoon , daar waar ik het ergens wel fijn vind dat ze het niet doen maar anderzijds een extra decoder inboeken is geen verkoop wanneer daar de klant om vraagt. Mocht je wel klant zijn dus gekend staan met je nummer kom je wel verder en kan je altijd een extra decoder aanvragen. In de winkel gaan ze je zeker moeten en kunnen helpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
19 ANTWOORDEN 19
QuintenCl
Aspirant scout

hey,

 

hoe heb je de telenet powerlines nu kunnen contecteren via orange ?

0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

Toch nog even dit als je de Telenet WiFi powerlines gebruikt en je die dan gewoon verbind op de Orange modem heb je inderdaad onmiddellijk netwerk maar je zal zien dat het je WiFi netwerknaam van Telenet is, dus ook hetzelfde  paswoord. Bij de Orange modem heb je een ander paswoord gekregen. Het netwerk boven is dat van de wifi powerlines bij mij en beneden werk ik dan via de Wi-Fi van de Orange modem. Zie hier een link voor de instellingen met de modem : https://www.orange.be/nl/hulp/mobiel-internet-tv/je-modem-en-powerline-adapter/je-modem-instellen

0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

Als alles loopt zoals het hoort gaat dit werken zodra je de powerlines hebt verbonden met de modem. Je kan dan kiezen of je hebt een aparte verbinding met een ander WiFi netwerk of je kan dit regelen met wps. Zelf heb ik gekozen voor een apart netwerk met de Telenet WiFi powerlines omdat het geregeld voor komt bij mij dat het Orange WiFi netwerk van de modem zelf wegvalt. Te verhelpen door de modem terug te heropstarten. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

Movieman,

Uw powerlines gaan compatibel zijn met uw orange aansluiting daar geen probleem voor. Wel even uw handleiding raadplegen voor ze opnieuw in te stellen op het nieuwe netwerk van Orange. Met instellen bedoel ik dat ze opgenomen worden op uw internet aansluiting . Betreft uw decoder zou u best eens ff vragen aan de technieker. Normaal wordt dit al gereregeld online bij uw bestelling of in de winkel , dit ook ivm de huur die er voor betaald dat dit geregistreerd staat. Aangezien uw gsm nummer wordt overgedragen naar orange heeft u dus nog bereik bij uw oude provider. Dat houd in dat u niet met het nummer 5000 kan bellen maar u kan wel bellen met het nummer : 02 745 95 00 met elke provider . U kan dus eventueel met dat nummer bellen voor extra info over uw tweede decoder. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Movieman
Aspirant genezer

Bedankt voor het antwoord ivm de powerline geeft dat toch al een geruststelling. Nu wat betreft de extra decoder het is juist naar het vaste tel.nr van orange dat ik bel maar als men opneemt kom ik steeds op facturatie uit ik krijg nooit een routing met de te kiezen nummers en daar wil men mij niet verder helpen men stuurt mij terug naar dat  02745....en zegt dat ik 2 keer op 4 moet drukken maar ik krijg die mogelijkheid niet. Daar ik bekend ben in de callcenterwereld een verleden bij de klantendienst proximus/telenet en tele2 weet ik hoe dit werkt.  Heb al iets ingesproken alsook contact opgenomen via mail je krijgt er enkel een punthoofd van.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen