annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem met internet via kabel

Topic gestart op: 18-01-24 12h47

Antwoorden: 6 antwoorden

DylanSporleder
Aspirant verkenner

Probleem met internet via kabel

Beste,

Vorig jaar ben ik verhuisd naar een woning waar de vorige bewoner een klant van Proximus was. Tijdens de verhuis is er een technieker van Orange langs geweest om onze modem en internet aan te sluiten. Tijdens dat de technieker aanwezig was heeft hij ook de internetpoort die in de living uit de muur komt (zie foto) getest, maar deze werkte niet. Dit kwam volgens de technieker omdat het internet van Proximus via een andere kabel binnenkomt, en dat de techniekers van Proximus tijdens de installatie deze poort dus hadden 'omgevormd'. In de berging hangt er ook nog steeds een bakje van Proximus waar het internet vroeger door kwam en waar de modem van Proximus mee was verbonden (zie foto).

De technieker is ook buitenshuis bij de aftakkabel gaan kijken of hij daar het probleem kon oplossen maar dit is niet gelukt. Al onze toestellen zijn momenteel via WiFi verbonden met het internet, maar graag zouden we onze tv en andere toestellen via de ethernetkabel kunnen verbinden, aangezien het internetsignaal via deze weg beduidend beter is.

Als we momenteel onze toestellen via de kabel met het internet willen verbinden kunnen we dit enkel door een zeer lange kabel van onze modem in de berging door de gang en living te leggen tot aan het toestel. Dit is uiteraard zeer vervelend dat er een lange kabel op de grond ligt doorheen de woning, terwijl we ook de internetpoort zouden kunnen gebruiken in de living moest deze werken.

Ik heb al contact opgenomen met Proximus maar zij willen niet helpen en willen geen technieker sturen omdat we geen klant zijn bij Proximus. Ze vertelden me ook dat Orange dit blijkbaar zelf zou kunnen oplossen. De technieker die bij de verhuis het internet heeft geïnstalleerd vertelde dan weer dat Orange dit probleem ook niet kan oplossen omdat de fout bij Proximus zou liggen.

Wie dit nu uiteindelijk gaat oplossen maakt voor mij niet uit, maar ik had wel graag een oplossing gehad want dit probleem sleept al bijna een jaar aan.

Mvg,

Dylan Sporleder

 

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
ericksenior
Gewaardeerd verkenner

Als je in de buurt van Nazareth woont wil ik wel even kijken 

0 pluimen
JVV94
Veteraan verkenner

Mijn internet komt binnen op de zolder. Daar hangt de modem van Orange aan de muur. Zelf heb ik er een Netgear-Orbi met Wifi 6-Mesh router op aangesloten en een satelliet op de boven- en beneden verdieping geplaatst. Aan die satellieten hangen dan mijn PC, Xbox, Chromecast, Tv,... verbonden via kabel. De modem van Orange staat in Bridge-mode. Ik behaal makkelijk de max. internetsnelheid van Orange overal in huis.

Misschien is dat een oplossing ook voor jou?

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @DylanSporleder ,

Wat ik versta uit jouw situatie is het volgende:

Er is een ethernetkabel beschikbaar van je berging/garage naar je leefruimte. De coax en de telefoonlijn komen toe in de berging. Om de Proximusmodem niet in de berging te moeten plaatsen heeft Proximus de ethernetkabel aangesloten op de Proximuslijn om zo het telefoonsignaal tot in de leefruimte te krijgen en daar de modem te kunnen plaatsen. 

Nu heeft Orange de modem geïnstalleerd in berging en wil je die bewuste ethernetkabel gebruiken om internet bekabeld tot in je leefruimte te krijgen. Om dit te kunnen doen zul je de kabel moeten afknippen die uit de Proximusaansluiting komt en er een RJ45 stekker op hangen. Deze kabel steek je dan in je Orange modem.

Dit is geen werk voor een Orange installateur vermits dit behoort tot de interne installatie van de klant. Ik weet zelfs niet of de installateurs een tang bij hebben om een RJ45 stekker te plaatsen.
Zo'n tang en RJ45 connectors kun je makkelijk online vinden voor niet teveel geld en dit kun je gerust zelf doen. Of je kan hiervoor een elektricien laten komen. 

Alleen heb ik mijn twijfels of je RJ45 aansluiting in de leefruimte niet beschadigd is. Het is namelijk niet de bedoeling om RJ11 (telefoonlijn) in een RJ45 (ethernet) aansluiting te steken. Het werkt wel maar het kan de aansluiting beschadigen.  


0 pluimen
Mordaur
Ervaren verkenner

binnenshuis bekabeling is steeds verantwoordelijkheid voor de klant. geen enkele provider zal dat voor je oplossen (je elektriciteitsleverancier zal ook geen extra stopcontact komen plaatsen, of je waterleverancier een extra kraantje.) Dit kan je best oplossen via een elektricien als je zelf niet in de mogelijkheid bent. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen