annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen downloadsnelheid / connectie Wifi

Topic gestart op: 16-10-19 22h43

Antwoorden: 4 antwoorden

the_panda
Aspirant verkenner

Problemen downloadsnelheid / connectie Wifi

Al maanden zit ik met problemen van mijn internet. De modem in de garage geeft 100+mbps door. Meer dan genoeg voor alle toestellen toch?

Toch in de rest van het huis hebben we MAX 40mbps. Dat is dan nog in goeie momenten...
We hebben zelfs Wifi extenders geplaatst van orange zelf. Deze geven exact hetzelfde door. Het toestel staat zelfs naast de extender...

Zijn er nog opties die ik kan doen want dit begint me serieus te storen. Als een familie lid op youtube zit kan ik zelf amper nog iets doen....

Labels (2)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Gregory
Wijze
Wijze

@the_panda 

Ik vermoed dat de verbinding op 2.4 GHz verloopt  40 mbps is redelijk
Eens testen op 5 GHz

Je modem heeft twee netwerken
- normaal waar je aan alle interne ports kan
- een Guest die op een andere address range zit en niet aan je intern netwerk kan

Ieder netwerk heeft een 2.4 GHz en een 5GHz frequentie
Wat ik gedaan heb is die netwerken een andere SSID gegeven zodat ik de 2.4 GHz kan onderscheiden van de 5 GHz

Als ik op mijn iPhone een speed test doe
- op 2.4 GHz heb ik 50.1 down en 3.5 up
- op 5GHz heb ik 94.9 down en 7.7 up

 

0 pluimen
Jeroewn
Leidende verkenner

Hoe kom je erbij dat 2.4 beperkt is tot 40mbits? Ik haal bij mij thuis op 2.4 makkelijk 360mbits. Voor deze problemen is er maar 1 goeie oplossing en dat is UTP trekken tot in het huis en daar een accesspoint opzetten die aangesloten zit op de UTP.

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jeroewn  schreef:

Hoe kom je erbij dat 2.4 beperkt is tot 40mbits? Ik haal bij mij thuis op 2.4 makkelijk 360mbits. Voor deze problemen is er maar 1 goeie oplossing en dat is UTP trekken tot in het huis en daar een accesspoint opzetten die aangesloten zit op de UTP.


De beperkingen zitten in de router en zijn instellingen. En het abonnement dat je hebt. Als je bvb nog een router hebt die op IEEE 802.11 G werkt, ja, dan is het beperkt tot 54 Mb/s.

Wat de oplossing betreft: daar ben ik het helemaal mee eens, zie mijn eerste antwoord hier.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@the_panda 

Extenders geven praktisch nooit een goed resultaat, dat is een gekend feit in de IT wereld. Om een deftig signaal door te geven moet hij zelf een sterk signaal binnenkrijgen (dus dicht bij de router staan) en dan nog wordt de bandbreedte gehalveerd omdat het signaal heen en weer moet.

De beste oplossig voor uw situatie is een UTP kabel tot binnen trekken en dan een AP plaatsen.

Als dat niet kan, dan met powerlines werken. Daar speelt uw elektriciteitsnetwerk wel een grote rol in hoe goed het gaat werken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen