annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Telenet email versturen via outlook werkt niet meer

Topic gestart op: 26-02-24 17h56

Antwoorden: 11 antwoorden

Maske
Aspirant verkenner

Telenet email versturen via outlook werkt niet meer

Hallo,

Sinds november ben ik van Telenet overgeschakeld naar Orange.
Tot paar dagen geleden kon ik mijn telenet adres in outlook gewoon blijven gebruiken (ondanks dat ik overal lees dat dit enkel nog via de webmail zou kunnen ).

Nu kan ik wel nog mails ontvangen maar geen meer versturen. De uitgaande server settings werken niet meer....

Is daar een oplossing voor? Ik heb dat email adres nodig (voor mijn werk) en kan echt niet enkel werken via de webmail van Telenet. Dat vertelden ze mij niet bij de overschakeling naar Orange toen ik vroeg of mijn emailadres zou blijven werken... (technische gezien werkt het natuurlijk nog, maar praktisch is wat anders !)

heeft er iemand een tip om dit toch te laten werken in outlook?

Bedankt

Labels (1)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

Gezien je aangeeft dit adres al enige tijd te gebruiken kan je nakijken of je geauthenticeerd e-mail verstuurd.

Dit kan je nakijken door in outlook in,je e-mail instellingen na te zien of hier smtp.telenet.be staat, dan is alles ok. Staat hier relay.telenet.be dan zal dit niet werken vanaf het Orange netwerk en binnenkort ook niet meer geauthenticeerd.

Success

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @Maske ,

Dan heb je tot nu toe "geluk" gehad dat het bleef werken want zoals je zelf aangeeft werkt dit enkel nog via webmail eens je bent vertrokken bij Telenet. 

Een echte oplossing kan ik je niet aanbieden vermits er geen is. Eens externe apps zijn geblokkeerd dan blijft het zo.

Je kan je Telenet mailadres eventueel opzeggen en opnieuw aanmaken via een account van iemand die wel nog actief is bij Telenet. Echter heb je dan het risico van je mailadres volledig kwijt te geraken en sowieso ben je dan de inhoud van je mailadres kwijt. Als deze persoon dan ook overstapt van Telenet naar een andere provider dan begint het spelletje terug vanaf 0 😅. Dus niet echt een oplossing...

Een betere work around hiervoor is een onafhankelijk mailadres aanmaken (outlook, gmail, Icloud) en in de meeste gevallen heb je reeds zo'n mailadres om je smartphone te (kunnen) gebruiken. Eens je een ander mailadres hebt kun je via Telenet webmail instellen dat al je mails automatisch worden doorgestuurd naar je onafhankelijk/nieuw mailadres. Dit kun je door een "regel" in te stellen.
Op deze manier kun je je mails ontvangen via Outlook en ze ook beantwoorden of nieuwe verzenden. Echter zal de ontvanger wel zien dat je antwoord via een ander mailadres. Wat op zich geen probleem is want dan hebben ze van de eerste keer je nieuw mailadres.

Hou er rekening mee dat Telenet, in de toekomst, een bedrag kan gaan aanrekenen voor het "in leven houden van" je Telenet mailadres. Momenteel is dit nog gratis.

Succes alvast.

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Geen tip, @Maske 

Maar zoals gezegd maak je beter een mail adres aan bij outlook.com, hotmail.com of gmail.com en gebruikt deze in het dagelijks leven.  

Deze blijven zelfs als je van provider verandert - ik werk met hotmail (en de outlook app).  Heb vroeger mijn telenet mail nooit gebruikt

 

0 pluimen
Maske
Aspirant verkenner

Maar dat wist ik allemaal... 

Ben dus opzoek naar een workaround. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen