Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-02-24 20h48
Antwoorden: 8 antwoorden
Zoals de titel zegt,
internet is bij momenten heel traag in upload van de normale 36MB/s naar 9-10MB/s
Veel packetloss, timeouts,... tijdens het pingen naar een server
Regelmatig geen signaal op de decoder via netwerkkabel
Netflix op Smartv (via wifi) regelmatig signaalverlies
en de TV is vrij bagger...
Wie kan ik hiervoor contacteren?
en dit allemaal sinds een dag of 7, geen werken in de straat
Laat Orange een keer langs komen en dat de wifi echt te traag is kijken ze voor een oplossing bij ons ook voortgekomen
Aaangezien je ook op de tv decoder problemen ondervind, ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk aan de bron. (ik kom tot deze conclusie, omdat je op zowel TV, als internet problemen ondervind). Als je zoals aangegeven in de melding op de tv decoder de diagnosetest uitvoert, wat zijn dan de signaalwaarden?
Log ook even in op je modem/gateway standaard kan je dit doen door te surfen naar http://192.168.0.1 of http://192.168.100.1
Daar kan je op de status pagina ook de 'Downstream', 'Upstream' en de logboek raadplegen. screenshot hiervan kunnen al een duidelijker beeld geven van uw signaalwaarden (je kan er ook de uptime/bedrijfstijd van uw modem raadplegen, dat kan een beeld geven als de modem uit zichzelf heropstart, waardoor je internetverlies ondervind).
Wat bedoel ik met de bron? Dit kan de signaalversterker zijn waarop uw externe aftakkabel op binnenkomt (NIU) deze versterkt en verdeelt het signaal naar modem/TV. Dit is een actief toestel, dwz, dat er elektronica in zit en ook steeds van stroom moet voorzien zijn. Dit kan dus defect gaan zoals elk elektronisch apparaat. Uw aftakkabel buitenaf kan eventueel beschadigd of niet conform zijn, maar kan evengoed een algemeen probleem buitenaf zijn. het hoeft daarvoor niet in dezelfde straat te zijn, maar kan gerust een hele wijk zijn. Iets simpel als een losse connector kan evengoed storing veroorzaken. Je staat steeds vrij om te veranderen van provider, maar als jou bekabeling/opstelling niet ok is, kan je zoveel veranderen als je wil, zolang het probleem niet aan de bron aangepakt wordt. tenzij je een provider neemt die op een andere techniek (koper/fiber) werkt.
ten eerste contact opnemen met orange
technieker laten komen nakijken binnen installatie
indien binnen installatie in orde , moet technieker een netwerk technieker laten boeken voor nazicht buiten !!
Da's heel eenvoudig: de enige die u hierin kan helpen is de klantendienst ....
Hier op dit forum (wij zijn allemaal ook gewone klanten) kunnen wij enkel goede raad geven en eigen ervaringen delen. Maar effectieve hulp kunnen wij dus niet bieden ...
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |