annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Traag internet + valt weg

Topic gestart op: 03-11-20 16h21

Antwoorden: 4 antwoorden

Nick93
Aspirant verkenner

Traag internet + valt weg

Ons internet valt regelmatig weg. Nochtans werkt de modem perfect en krijgt die sterk signaal. Het afgelopen jaar zijn er al 2 techniekers geweest om dit probleem te bekijken. De eerste heeft de bekabeling veranderd en de tweede de modem. Beide oplossingen hebben maar een aantal maanden gebaat. Ondertussen terug hetzelfde gedoe met traag internet dat dikwijls volledig wegvalt. Het is geen doen dat er geen consistente internetverbinding gegarandeerd kan worden. Zeker in tijden dat thuiswerk verplicht is. Hopelijk verandert dit snel. 

Labels (5)
4 ANTWOORDEN 4
Bert77
Gewaardeerd verkenner

Het is me niet volledig duidelijk waar het probleem ligt, voor of achter de modem. Je schrijft dat er bekabeling vervangen is, maar over welke bekabeling spreek je dan? Als het voor de modem ligt of aan de modem zelf zou dit voor Orange zichtbaar moeten zijn.

Maak je nog gebruik van andere toestellen binnenshuis (routers, access points, switches, ...) en heb je al,in de logs van deze toestellen gekeken of hier geen probleem mee is.

ik lees ook dat het na de interventies telkens even gewerkt heeft. Misschien is het dan ook geen slecht idee om de spanning eens na te meten. Misschien zijn er te grote spanningwisselingen/pieken die schade aan de toestellen veroorzaken. De kans is klein, maar niet onbestaande.

patrick2
Wijze
Wijze

@Nick93   is er ooit al eens een meting gedaan buiten aan de bekabeling? Ze kunnen perfect buiten zien of er een goed inkomend signaal is. Als Orange dit zelf niet kan of mag dan zal Telenet het doen want je kan een probleem hebben aan je tap ( lees een connector ) of aan de kabel zelf. 

Voor mij is dit het eerste wat ik direct zou nakijken als ik het analyseer. Nieuwe modem en alles is binnenhuis nagezien dan ligt er dus ergens anders een probleem. En ik denk zelf aan de tap maar ik kan die niet nameten daar zal je voor moeten bellen naar de klantendienst.

@Schumi_wk  klein advies gegeven ......

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Nick93
Aspirant verkenner

Normaal gezien heeft de eerste installateur dat al gedaan. De tweede heeft in de logs gezien dat het al gedaan was en heeft dit dus niet meer opnieuw bekeken. 

Schumi_wk
Veteraan verkenner

Als ik dit lees denk ik spontaan aan een probleem van Telenet, voor mij heeft dit niet veel te maken met Orange.

Vriend van mij zit bij telenet en heeft dezelfde problemen, heeft al 4 of 5 techniekers zien langskomen en ze zien de problemen maar kunnen ze niet oplossen (hoe raar het ook klinkt)

Leden met de meeste pluimen