annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Traag (soms niet) werkend internet...

Topic gestart op: 14-11-20 13h23

Antwoorden: 5 antwoorden

Queen_Malika
Ervaren verkenner

Traag (soms niet) werkend internet...

Hallo.

Er zijn momenten dat ons internet verschrikkelijk traag werkt en soms helemaal niet.

Als slechte slaper kijk ik soms 's nachts naar Netflix of YouTube.  Helaas komt het vask voor dat rond 1 uur mijn internet niet meer werkt. Soms gebeurt dit ook om 2 u of 3u (en de tijden ertussenin). Het beeld blijft hangen. Volgens mijn instellingen ven ik wel verbonden met het internet. Ik verander dan eens van user naar gast-user, en dat lukt soms dat ik iets beter internet heb. Wat ik heel vreemd vind. 

Voor het ogenblik hen ik internet, maar het gaat traag. Zowel bij mij als dat van mijn man. We hebben 2 telefoons die zijn aangesloten, een tablet en de ps4 (omdat dit de enige mogelijkheid is om Netflix af te spelen op de tv, het is een oude halfslachtige smarttelevisie, maar Netflix nope... allez toch niet gevonden om het rechtstreeks op tv te krijgen. Met proximus kon dat wel. In de shop heeft men dit bevestigd.)

Ik weet ook niet wat de snelheid zou moeten zijn. 2 verschillende diensten, 2 verschillende uitkomsten. Fotos bijgesloten... iemand die hier iets meer over weet? Alvast bedankt bij voorbaat. 

Screenshot_20201114-123417_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20201114-123458_Samsung Internet.jpg

Labels (1)
5 ANTWOORDEN 5
Gregory
Wijze
Wijze

@Queen_Malika 

Het kan ook zijn dat NetFlix niet kan volgen of meer waarschijnlijk dat er op de weg van de NetFlix servers naar jou veel verkeer zit en dat het daar dus trager loopt.  Heb het ook soms voor dat alles wat an de US komt trager is dan wat van Europa komt.

Wat je kan doen is is een speed test op het moment dat je traag internet van NetFlix /Youtube ondervindt.  De speedtests werken met een redelijk nabijgelegen server.  Kijk even wat dat dan geeft.

Als de speedtest goed is (verkeer van NetFlix moet je erbij tellen) weet je dat de vertraging daarvan komt.

 

Leden met de meeste pluimen