annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vast internet werkt soms tergend traag

Topic gestart op: 12-06-18 22h18

Antwoorden: 9 antwoorden

tuxy
Gewaardeerd verkenner

Vast internet werkt soms tergend traag

OPGELOST

Hallo,

Als ik een webpagina opvraag zowel bekabeld als via Wifi, duurt het soms tergend lang voordat de URL/link herkent wordt. Daarna laadt de opgevraagde webpagina, soms snel (niet altijd!) .

Heb al geprobeerd andere DNS servers in te stellen (https://1.1.1.1/)

Maar helpt niks!

Het valt me wel op dat het internet (zelfs bekabeld) zeer vaak wegvalt. Ik merk dit, daar er in mijn thuisnetwerk een extra router is aangesloten die zeer regelmatig de indicatie geeft dat internet niet beschikbaar is!

Vandaag nog iemand gebeld die ook Orange-klant is, en heeft hetzelfde probleem.

Zeer frusterend!

Iemand weet of dit op te lossen is?

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
tuxy
Gewaardeerd verkenner

Ook enkele keren contact gehad voor dit probleem met Orange, raar maar waar was het na enkele weken 'plots' opgelost. (denk eind juni).

Niemand langsgeweest, en voorlopig werkt alles sinds afgelopen zomer zoals het hoort.

Maar vraag me niet hoe of wat het probleem heeft opgelost. Mijn LAN opstelling niet gewijzigd of zo, mss een update gebeurt van de Orange modem, ... echt geen idee.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Frank76
Leidende verkenner

Haal die router er eens tussen uit... Bij problemen altijd een zo eenvoudig mogelijke opstelling gebruiken om te testen.

 

Trek de modem ook eens een paar minuten uit. Dan terug insteken en wachten tot alles up is en dan zo een paar dagen werken.

tuxy
Gewaardeerd verkenner

Hoi @Frank76 ,

Ervoor had ik die problemen ook regelmatig.

Door mijn 'interne' router (https://www.tp-link.com/nl/products/details/cat-9_Archer-C1200.html) heb ik eigelijk ontdekt dat het internet zelfs bekabeld soms wegvalt (indicatie-lampjes) .

Dus volgens mijn weten, ligt het zeker niet aan de router. Bewust router gekocht in de hoop dit probleem te kunnen oplossen, door de Orange-modem/router minder te 'belasten'. Helaas kan ik de router-functie niet uitschakelen op de Orange-modem.

Ik moet wel zeggen dat ik heel wat hardware in mijn LAN heb hangen:

  • NAS
  • ROUTER
  • MAC MINI
  • 1 IP-CAMERA
  • 1 IP-CAMERA (WIFI)
  • 1-2 LAPTOPS (WIFI)
  • SMART-TV
  • NETWERKPRINTER
  • 2 SMARTPHONES (WIFI)
  • RASPBERRY PI

 

tuxy
Gewaardeerd verkenner

UPDATE: blijkbaar heet de Orange-router recent een update gehad (zie screenshot)

Benieuwd of dit het probleem zal verhelpen Smiley Onverschillig

tuxy
Gewaardeerd verkenner

Helaas niet Smiley Verdrietig

Leden met de meeste pluimen