Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 29-09-22 13h44
Antwoorden: 9 antwoorden
Sinds enkele dagen merk ik op dat het internet serieus trager is tijdens de avonduren.
Reboot van de modem heeft niet geholpen.
Daarom dat ik een speedtest monitoring opgezet (bekabeld):
De modem staat in bridge, maar het heeft voordien altijd goed gewerkt.
Orange laat je in de koude staan wanneer je modem in bridge staat en ze verwachten dat je de modem reset naar standaard instellingen om verder te kunnen helpen.
Het verbaast me dan ook dat er functies ter beschikking gesteld worden voor de klant en als je deze gebruikt het niet wilt ondersteunen.
Het zou toch mogelijk moeten zijn op algemene node niveau te kijken of er geen piekgebruik is waardoor er impact is.
Verder is er een garantie van de snelheid waaraan niet kan gehouden worden:
Een aantal maanden verder... nog steeds GEEN oplossing. Gewoon een schande.. zelfs 3x technieker geweest en moet ik zelfs voor 1 interventie betalen.
Nu komt er nog eens bij dat sinds gisteren ik altijd onder de 100Mpbs zit.. joy als je betaalt voor meer.
Ik ga het vrij simpel houden.. nog 2 weken of ik verwelkom Telenet.
Met zulke uitspraken maak je hier geen indruk @kimbo
Zoals gezegd zitten hier alleen maar klanten
Gisteren is een Orange technieker geweest nadag ik vorige week vrijdag gebeld had en ze hadden gezien dat de Rx waarde te laag was.
De technieker heeft niets gevonden en dus waarschijnlijk niet opgelost.
Hieronder een speedtest over de LAN :
Zelfs een test rechtstreeks op de Orange modem tijdens die periode geeft duidelijk aan dat het niet aan mijn eigen infra ligt.
Ja, het zijn de piekuren - waar iedereen op internet gaat - Netflix, vrt, vtm, etc
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |