Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 29-09-22 13h44
Antwoorden: 9 antwoorden
Sinds enkele dagen merk ik op dat het internet serieus trager is tijdens de avonduren.
Reboot van de modem heeft niet geholpen.
Daarom dat ik een speedtest monitoring opgezet (bekabeld):
De modem staat in bridge, maar het heeft voordien altijd goed gewerkt.
Orange laat je in de koude staan wanneer je modem in bridge staat en ze verwachten dat je de modem reset naar standaard instellingen om verder te kunnen helpen.
Het verbaast me dan ook dat er functies ter beschikking gesteld worden voor de klant en als je deze gebruikt het niet wilt ondersteunen.
Het zou toch mogelijk moeten zijn op algemene node niveau te kijken of er geen piekgebruik is waardoor er impact is.
Verder is er een garantie van de snelheid waaraan niet kan gehouden worden:
Maakt niet uit... ik betaal voor Boost en de minimum moet 300Mbps zijn.
Als ik iets kijk gaat die zelfs bufferen want ja soms zo laag.
Dan moet je bij Orange reclameren @kimbo - hier zitten alleen klanten
Good luck
Na een aantal dagen is de connectie steeds traag tussen 20u en 22u. Bij een kennis blijkt dit ook voor te komen en ik begin me vragen te stellen of wij de enige zijn.
Hierbij de monitoring van een aantal dagen:
Ik zou een mail willen sturen met alle details maar Orange is alleen telefonisch bereikbaar?
Beste
Het is vrij normaal dat de internetsnelheden s'avonds iets lager liggen aangezien dit de piekuren zijn. Zo een groot verschil in internetsnelheid is echter niet normaal, u kijkt best eens na of u wel uw rekeningen hebt betaald. Indien wel, dan neemt u best contact op met de klantenservice van orange, deze kunnen u dan vast en zeker verder helpen.
nobody
Zal niks met betalen van rekeningen te maken hebben @nobody
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |