annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Veertrien dagen zonder fixed phone

Topic gestart op: 01-03-21 09h30

Antwoorden: 6 antwoorden

borrie
Aspirant verkenner

Veertrien dagen zonder fixed phone

OPGELOST

Sinds ik mijn vast nummer liet wijzigen, valt de vaste telefoonlijn op geregelde tijdstippen uit. De problemen begonnen eind januari 2021 en meldde ik consequent in.
Op 15 februari viel de lijn voor een vierde maal uit. De ATA191 is intussen vervangen maar bracht geen soelaas. Dat betekent dat ik het nu reeds meer dan twee(!) weken zonder vast toestel moet doen. Het telefoonnummer heb ik trouwens heel hard nodig om te solliciteren want dat is het nummer dat op m'n cv vermeldt staat en waarop potentiële werkgevers en interimkantoren me kunnen bereiken. Ik zit in de eindfase van enkele selectieprocedures maar kan dus geen feedback ontvangen en vrees er bijgevolg voor dat ik op zo'n lullige manier een eventuele baan zou kunnen missen.
De afgelopen weken heb ik, denk ik, meer dan twintig keer gebeld met de 'technisch dienst' die het telkens doorschuift naar de 'achterliggende diensten'. Pas eind vorige week is mijn ticket geëscaleerd. Nog steeds zonder resultaat. "Het probleem ligt bij Telenet en er is een ticket aangemaakt bij hen", luidt het. "Ze hebben dan drie dagen tijd om het probleem te verhelpen", gaat de brave man verder. Je raadt het al: vijf dagen later nog steeds geen oplossing.
De compensatie die Orange aanbiedt is ... € 10 😓 Daar word ik niet vrolijker van.
De mensen van de eerste lijn doen hun best en zijn heel erg behulpzaam. Het zijn de achterliggende diensten die het verkloten. Dit zou de derde keer zijn dat ik letterlijk wegloop van Orange omwille van diens onbekwaamheid. De vorige keer werd mij namelijk verteld dat het heel normaal is dat een Wifi signaal spontaan volledig wegvalt; dus niet zwakker of trager, maar gewoon foetsie. 🤔 Dan vraag ik mij af: "Waar zijn we ... in godsnaam ... mee bezig?"

1 Van de spijtige dingen in dit verhaal is dat Orange afhangt van de goodwill van Telenet die, door zijn monopoliepositie, klaarblijkelijk Orange klanten niet prioritair bejegend ondanks het nijpend probleem!

Maar mijn besluit staat vast; Proximus staat ongeduldig te trappelen aan de voordeur ... en ik ga ze met alle soorten van genoegens binnenlaten - hopende natuurlijk dat het gras groener is aan de paarse zijde.

In elk geval is er een klacht aanhangig gemaakt bij de ombudsdienst telecom. De klacht is ontvankelijk verklaard en ik ben heel erg benieuwd wat dat gaat opleveren.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Ik vind het jammer voor je , @borrie heel jammer om dit te moeten lezen.

We zijn hier allemaal klanten en kunnen niks doen voor je

Success nog,

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@borrie  

Het is heel vervelend je probleem en dat dient opgelost te worden. 

Vergeet enkel niet dat je niet zo maar kan overstappen naar een andere provider. Als er problemen zijn met je telefoonnummer en je gaat overstappen kan je die ook zo maar 'foetsie' zijn. 

Met technische problemen moet je opletten om een eventuele overstap te maken. Het zou misschien de simpelste oplossing zijn maar kan ook zijn dat je telefoonnummer dan helemaal niet overgedragen wordt door een technische fout. Je technisch probleem is niet gekend jij stapt over en Orange kan geen overdracht doen omdat ze er mee bezig zijn. 

Dat Telenet er naar moet kijken kan Orange ook niks aan doen en zeker de achterliggende,nde technische dienst niet. Ze willen je probleem oplossen en zijn van goodwill maar als telenet er voor iets tussen zit dan duurt dat langer. Je zal dus echt toch nog even geduld moeten hebben. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@borrie goedemiddag, 

van mij krijg je deze nog:

Tagnieuw.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ik vind het jammer voor je , @borrie heel jammer om dit te moeten lezen.

We zijn hier allemaal klanten en kunnen niks doen voor je

Success nog,

 

0 pluimen
borrie
Aspirant verkenner

Bedankt voor je reactie @Gregory .
Ik ben vertrouwd met Orange maar niet met dit forum. Ergens dacht ik, of beter, hoopte ik, dat er wel een Orange insider moderator dit forum zou volgen en eventueel kon bijspringen.
Zolang je tijdig betaalt en alles goed gaat, is het prima. Maar als het fout gaat kan je niet rekenen op Orange. Quasi elk probleem 'ligt bij Telenet' volgens hun. Maar o wee als je je factuur een paar dagen later voldoet; dan krijg je meteen een aanmaning en kost het je bovendien € 10.
Ik weet nog dat ik zei bij mezelf toen ik opnieuw aansloot bij Orange: "Voor € 30 per maand minder dan bij Telenet, mag het internet wel eens wegvallen." Maar veertien dagen is een beetje teveel van het goede.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen