annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Veertrien dagen zonder fixed phone

Topic gestart op: 01-03-21 09h30

Antwoorden: 6 antwoorden

borrie
Aspirant verkenner

Veertrien dagen zonder fixed phone

OPGELOST

Sinds ik mijn vast nummer liet wijzigen, valt de vaste telefoonlijn op geregelde tijdstippen uit. De problemen begonnen eind januari 2021 en meldde ik consequent in.
Op 15 februari viel de lijn voor een vierde maal uit. De ATA191 is intussen vervangen maar bracht geen soelaas. Dat betekent dat ik het nu reeds meer dan twee(!) weken zonder vast toestel moet doen. Het telefoonnummer heb ik trouwens heel hard nodig om te solliciteren want dat is het nummer dat op m'n cv vermeldt staat en waarop potentiële werkgevers en interimkantoren me kunnen bereiken. Ik zit in de eindfase van enkele selectieprocedures maar kan dus geen feedback ontvangen en vrees er bijgevolg voor dat ik op zo'n lullige manier een eventuele baan zou kunnen missen.
De afgelopen weken heb ik, denk ik, meer dan twintig keer gebeld met de 'technisch dienst' die het telkens doorschuift naar de 'achterliggende diensten'. Pas eind vorige week is mijn ticket geëscaleerd. Nog steeds zonder resultaat. "Het probleem ligt bij Telenet en er is een ticket aangemaakt bij hen", luidt het. "Ze hebben dan drie dagen tijd om het probleem te verhelpen", gaat de brave man verder. Je raadt het al: vijf dagen later nog steeds geen oplossing.
De compensatie die Orange aanbiedt is ... € 10 😓 Daar word ik niet vrolijker van.
De mensen van de eerste lijn doen hun best en zijn heel erg behulpzaam. Het zijn de achterliggende diensten die het verkloten. Dit zou de derde keer zijn dat ik letterlijk wegloop van Orange omwille van diens onbekwaamheid. De vorige keer werd mij namelijk verteld dat het heel normaal is dat een Wifi signaal spontaan volledig wegvalt; dus niet zwakker of trager, maar gewoon foetsie. 🤔 Dan vraag ik mij af: "Waar zijn we ... in godsnaam ... mee bezig?"

1 Van de spijtige dingen in dit verhaal is dat Orange afhangt van de goodwill van Telenet die, door zijn monopoliepositie, klaarblijkelijk Orange klanten niet prioritair bejegend ondanks het nijpend probleem!

Maar mijn besluit staat vast; Proximus staat ongeduldig te trappelen aan de voordeur ... en ik ga ze met alle soorten van genoegens binnenlaten - hopende natuurlijk dat het gras groener is aan de paarse zijde.

In elk geval is er een klacht aanhangig gemaakt bij de ombudsdienst telecom. De klacht is ontvankelijk verklaard en ik ben heel erg benieuwd wat dat gaat opleveren.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Ik vind het jammer voor je , @borrie heel jammer om dit te moeten lezen.

We zijn hier allemaal klanten en kunnen niks doen voor je

Success nog,

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Gregory
Wijze
Wijze

Nog een detail @borrie 

Ik meen te weten dat eenmaal je een ombudsman inschakelt, alles via de ombudsman verloopt.  Orange mag dan niet meer over de zaak met je communiceren.

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kijk, @borrie 

Ik ben een maand of 15 geleden ook overgestapt om een 20 EUR /maand minder te betalen.

Heb ook mijn vast nummer laten vallen omdat ik een gsm had

Denk ook dat er wat ping pong gebeurd tussen Orange en Telenet in je geval

Wat de factuur te laat betalen betreft, dit is een consumer market.  Ze kunnen niet anders dan zo optreden.  Is hetzelfde met water/gas/electriciteit.  De bedragen zijn te klein en het aantal klanten is groot

Heb nog maar 1 probleem gehad met de modem.  Gebeld in de namiddag en de volgende dag stond er iemand  in de voormiddag.  Ook van het telefoongesprek kan ik niks verkeerds zeggen, integendeel.

 

Maar ja, het zal je maar overkomen

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen