annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verbruik

Topic gestart op: 22-11-22 01h24

Antwoorden: 4 antwoorden

Orange666
Aspirant verkenner

Verbruik

Beste mede Tribers,

 

Vraagje.

Opeens hebben mijn vrouw en ik zonder meer te doen op het internet een meerverbruik van 3000gb op onze bundel van Orange internet de laatste 2 maand.

Ik heb de instellingen van onze TP-Link nagekeken. Er waren geen extra wifi gebruikers. We hebben een tablet, een Nintendo switch, een pc, twee phones en een PS5. Dus geen servers etc. Behalve mijn desktop voor Plex. Maar die staat niet eens constant aan en volgens de statistieken van Windows is er niet meer verbruikt dan normaal.

De wifi paswoord is voor alle zekerheid vervangen, alhoewel die niet zo zwak was.

We gebruiken veel Disney en Amazon prime. Maar daaraan kan het ook niet liggen, want dan zouden we al 24/24 de tv moeten aanhouden met de hoogste definitie. En bvb YouTube of PS now verbruiken ook niet zoveel data.

Er kan ook niemand aftappen van onze kabel, aangezien we aan die kant van het huis geen gebuur hebben wegens halfopen bebouwing en tuin, en het huis langs de andere kant staat leeg.

Dus zitten we met de vraag wat er nu gebeurd is. Ook heb ik op mijn pc de nieuwste Windows 11h2 update en hebben malwarebytes en Norton ook de recentste updates (automatisch) en vinden ze niets.

Aangezien we nauwelijks ons dagelijks gebruik kunnen checken , is het moeilijk te achterhalen wanneer en hoe het gebeurt natuurlijk.

Het enige wat kan, en dat zou absurd zijn, is dat orange het verbruik anders begint te rekenen of er is iets mis met de ontvanger op straat voor 7 a 8 huizen en orange krijgt door dat al het gebruik de onze is.

Of hacking. Maar behalve je antivirus of een programma zoals malwarebytes (die trouwens sterke programma's zijn) bestaan daar niet veel zaken voor.

Dus zijn we benieuwd, moet ik contact opnemen met orange?

Want als er een hacker gebruik van maakt zou ik niet willen dat er ''duistere'' zaken achter ons rug gebeuren.

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Pletse
Gewaardeerde genezer

Zoals Gregory hier zegt, niet achter kijken. Zal ergens een "glitch in the factuurmatrix" zijn...

Net zelf eens een checkup gedaan: volgens m'n orange modem heb ik momenteel op 14 dagen 180Gb verbruikt, wat overeenkomt met mijn normaal verbruik... Ongeveer 4à500Gb per maand.

Factuur vorige maand 1750Gb 😂.

Je kan je verbruik min of meer opvragen via je modem: http://192.168.0.1/Status.asp helemaal onderaan. 
Echter bij een reboot van de modem zal de teller ook gereset zijn...

Ahja, en als je PS5 games download dan kan dit ook wel een groot verbruik zijn maar geen 3000Gb op een maand.

0 pluimen
Orange666
Aspirant verkenner

ik heb vandaag eens gebeld met Orange, maar wegens privacy kunnen ze natuurlijk niets over de dataverbruik zeggen. Maar ze vinden zelf niets eigenlijk.

😛 ik ben de winnaar met 3500gb! Dat betekent een maand lang 24/24 streamen of 40000 albums downloaden op mp3.

Vandaag heeft Orange tijdens het testen de router gereset. Dusja

Inderdaad, want we spelen niet eens online en hebben ook vele datavreters van games niet in onze collectie.

 

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Zou er niet van wakker liggen @Orange666 

Normaal zit ik ergens tussen de 100 a 350 GB en de laatste factuur geeft 1182.00 GB

Waarom weet ik ook niet

Heb wel twee computers van WIn10 naar Win11 gedaan - maar denk niet dat het dat is

0 pluimen
Orange666
Aspirant verkenner

Bedankt,

Ik zou gewoon niet willen dat ze opeens me van iets (al dan niet illegaal) beschuldigen en daarom dat ik ongerust ben. Heb ook 1 pc naar windows 11h2 gezet, maar aangezien de usb stick nog geen 25gb is, kan dat niet zo groot zijn natuurlijk. En natuurlijk wil ik ook niet zitten over mijn fair use policy.

Mvg

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen