annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Topic gestart op: 15-12-18 23h29

Antwoorden: 44 antwoorden

Cdt24801
Wijze
Wijze

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Ik heb deze rubriek aangemaakt om wat te brainstormen en ideeën onder de gebruikers te verzamelen over het al dan niet nuttig zijn van het beschikbaar stellen door Orange van een modem- only waaraan men dan (alles op eigen risico natuurlijk) een eigen router moet plaatsen.

Let the beast go zou ik zeggen ... Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (3)
44 ANTWOORDEN 44
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Tokn59  schreef:

Als andere optie zie ik de mogelijkheid om de Orange modem bv adres 192.168.0.1 te geven, dan kabel naar 2de router die via DHCP IP adres krijgt van de Orange modem in de range 192.168.0.2 --- 254 en op zijn beurt DHCP server speelt voor het interne netwerk in bv de range 192.168.1.1-254. De tweede router zou dan statische IP adressen kunnen "uitdelen" ... DNS en dergelijke dienen dan ook in de tweede router geconfigureerd te worden. Thoughts ?


Dat is nu al gewoon mogelijk. Hang een eigen router aan de Orange modem/router en je hebt wat je hierboven beschrijft. Met dien verstande dat de DNS op de tweede router naar de eerste moet verwijzen. Het is in de eerste router dat dan de echte DNS moeten geconfigureerd worden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
StevenK
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 

Wat ik nog niet begrijp is waarom de DMZ optie (indien beschikbaar op alle modems) geen goede optie is.

Als ik het goed begrijp uit de documentatie zorgt de DMZ configuratie ervoor dat de Orange router alle verkeer naar 1 intern IP doorstuurt, zonder dat je expliciet port forwarding moet instellen op deze Orange router.

Je eigen interne router heeft dan een wel een privaat IP adres, waardoor je double NATting zal hebben, maar je moet slechts 1 maal port forwarding regels instellen (op je eigen router). Je zegt zelf in een antwoord op een van de vorige posts dat inderdaad alle poorten dan openstaan naar je interne router. Dat is net wat we willen... Met andere woorden:

Orange modemrouter in DMZ met public ip —-> eigen router met statisch intern IP van modemrouter ——> interne toestellen met intern IP gekregen van eigen router 

VPN, webserver, UPNP gaat allemaal werken in deze setup. Het enige verwaarloosbare nadeel is dat je IETS performantieverlies hebt door de dubbele NATting, maar het zou me sterk verwonderen dat je dat verschil zal merken, of zelfs kan meten (een paar milliseconden, misschien?).

Wat zijn concrete setups die volgens jou niet meer werken of meer beheer vereisen in zo’n DMZ setup?

—————————

@mvereecken welke modem / router is dat waar je de DMZ kan instellen? De nieuwe Siligence?

0 pluimen
StevenK
Gewaardeerd verkenner

Intussen heb ik toch een nieuwe modem gekregen (de oude kan de nieuwe boost snelheden van 400 mbps niet aan). Zoals verwacht werkt de DMZ optie perfect. Mijn VPN en andere servers werken nog, ik moest simpelweg mijn eigen router in DMZ modus zetten op de Orange router.

Opnieuw, ik zie dus geen nood voor een modemonly router. Benieuwd naar situaties waarvan jullie denken dat ze niet zouden lukken, ik wil ze gerust uittesten!

 

patrick2
Wijze
Wijze

@StevenK  dank je wel om deze informatie en test met ons te willen delen. Misschien kan je ook inderdaad nog andere testen doen moest er hier nood aan zijn zodat we toch meer mogelijkheden zien om met die nieuwe modem te doen. Bedankt alvast om ons ook daarmee te helpen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@StevenK 

Does DMZ open all ports?
Strictly speaking, this is not a true DMZ. A home router DMZ host is a host on the internal network that has all UDP and TCP ports open and exposed, except those ports otherwise forwarded. They are often used a simple method to forward all ports to another firewall/NAT device.27 apr. 2017
 
en ook deze link:
 
Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen