annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer GigaBoost Orange?

Topic gestart op: 01-02-22 11h19

Antwoorden: 2 antwoorden

Wizzyzippy
Ervaren verkenner

Wanneer GigaBoost Orange?

Ik was gisteren op bezoek bij mijn broer (regio Gent) die Telenet Internet bezit, samen met de optie Gigaboost. Ik moet eerlijk zeggen ik zit nu ook met een boost-optie bij Orange en nog was ik serieus onder de indruk van zijn snelheid. 928.71 Mbps was zijn download. Zijn upload zat rond de 42 Mpbs. Nu vroeg ik me af wanneer gaat Orange dit aanbieden want je merkt (als je werkt via een netwerkkabel) toch een opmerkelijk groot verschil met de 400 Mpbs die ik heb. Alvast bedankt om te antwoorden.

Labels (3)
2 ANTWOORDEN 2
patrick2
Wijze
Wijze

@Wizzyzippy 

Dat je broer die snelheden haalt is omdat Telenet deze snelheden aanbied. Ik heb zelf ook nog Telenet en heb ook die snelheden in mijn pakket genomen. Orange heeft de optie boost tot 400 Mbps dat is kabel en of wifi dat is gelijk , wifi heb je lagere snelheden dan de kabel natuurlijk maar moet ongeveer op hetzelfde neerkomen. 

Je zal toch geduld moeten hebben op deze snelheden bij Orange. De uitrol via Fluvius is bezig met fiber en dan heb je ook eventueel die 1 Gbps boost bij Orange. Maar het zal wel een paar jaar geduld zijn voor je dat hebt en krijgt want niet alles gaat zo snel. Ik krijg volgende maand fiber aansluiting van Proximus , wil zeggen het fiber kastje voor in de woning. Proximus heeft mij een brief gedaan , heel de straat , en dan sluiten ze dat kastje aan in de woning als je wil. Maar natuurlijk ben ik het niet verplicht maar ik ga het wel laten doen je weet maar nooit in de toekomst. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Jeroewn
Leidende verkenner

Voor zover ik weet is hier niks over bekend. Ik vraag me ook af in hoever er nog geïnvesteerd wordt in het coax netwerk. De uitrol van fiber gaat de laatste tijd toch hard heb ik de indruk. Misschien dat iemand anders meer weet?

Leden met de meeste pluimen