Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 13-02-19 13h19
Antwoorden: 22 antwoorden
Op 10 januari 2019 stelde ik die vraag als publiek bericht op Facebook aan Orange;
Dag Orange!
Vraagje; is er iets te zeggen over de uitrol van IPv6 bij Orange klanten? - Al ben ik best tevreden over uw diensten het kan beter. En voor mij is dat niet verplicht achter een dubbele NAT moeten zitten. Dat geeft problemen met o.a. voip-telefonie en xbox live - (Easy Internet@home klant)
Reactie Orange;
Dag Walter,
Momenteel bieden we dit nog niet aan, we zijn beperkt tot IPv4.
Groetjes,
Vincent
Tja, dat ze het niet aanbieden dat wist ik al. Maar daarover in discussie gaan heeft geen zin. Ik kan enkel besluiten dat Orange of totaal niet bezig is met IPv6 of als ze er mee bezig zijn daar nog niets over willen zeggen.
Zoeken kan ik ook maar 9 maanden is een eeuwigheid, ik zou graag de status vandaag kennen en de planning / prioriteiten hierrond.
Heb de vraag reeds eind 2016 gesteld (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=107&t=49001&p=682540&hilit=ipv6#p682540) en toen ook geen antwoord op gekregen.
We zijn ondertussen meer dan 2 jaar verder, maar de "testen" bij Orange blijven verder duren...
En nochtans weten ze er iets over te zeggen :
https://business.orange.be/nl/discover/ipv6-de-motor-achter-het-internet-things
https://colloque-ipv6.greyc.fr/Slides/J2-01.pdf
Ze kunnen misschien eens enkele technici vragen van het Franse moederbedrijf :
https://twitter.com/Orange_conseil/status/547**bleep**652928
Een zoekopdracht op de Franse Orange Community geeft... 803 hits op "ipv6" :
Conclusie : of het zijn hier een bende prutsers of ze houden ons aan het lijntje... Ik weet eigenlijk niet wat van beide erger is.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |