annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer lancering ipv6?

Topic gestart op: 13-02-19 13h19

Antwoorden: 22 antwoorden

tomdc
Ervaren verkenner

Wanneer lancering ipv6?

Beste,

Bijna alle belgische isp's bieden native ipv6 aan, wanneer start orange hier mee ?

Dat mis ik wel het hardste nu sinds mijn overstap van telenet / proximus naar orange.


Mvg,

Tom

Labels (2)
22 ANTWOORDEN 22
tomdc
Ervaren verkenner

Ik ben is aan het rondhoren wat of wie kan helpen.  Er moeten echt wel mensen zijn die hier ernstig mee bezig zijn.

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ik ben is aan het rondhoren wat of wie kan helpen.  Er moeten echt wel mensen zijn die hier ernstig mee bezig zijn.

Ugh @tomdc,

 

De betrokken Orange-stamleden zijn dit momenteel aan het onderzoeken. Helaas is er nog geen datum bekend voor de lancering van ipv6.

 

 

Zing met alle stemmen van de berg

🏹 Totems Saluut 🏹

0 pluimen
tiswi
Gewaardeerd verkenner

We zijn alweer een half jaar verder, nog steeds geen update hierover?

Het zou ondertussen toch al mogelijk moeten zijn om een ETA te geven?

Als dit niet kan wijst dit er duidelijk op dat jullie hier helemaal niet mee bezig zijn en ons gewoon aan het lijntje houden!

0 pluimen
walterBE
Veteraan verkenner

Ik denk dat het probleem is dat er eigenlijk geen echte reden is voor Orange om dit aan te bieden. Het is een goedkoop consumentenproduct. 

Het werkt. De meeste mensen weten niet wat een IP-adres is, laat staan IPv6. Verandering kost geld. En al uw klanten achter NAT steken zal minder problemen geven waarschijnlijk voor beheer dan ze een publiek extern IPv6 adres geven. 

Uiteindelijk zou het gewoon leuk zijn om te hebben. Maar ik zie Orange er niet speciaal er iets aan verdienen als ze het doen. 

Het meest waarschijnlijke scenario lijkt mij dat Orange op een specifiek punt bepaalde apparatuur of software gaat upgraden en als gevolg IPv6 nodig is of eenvoudiger/goedkoper is dan verder doen zoals men nu bezig is. Dat zou nog wel heel lang kunnen duren. 

 

 

 

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh @tiswi 

Ugh @walterBE 

Dit topic werd reeds gelanceerd via onze businessstam.
Volgens Totem heeft België nog genoeg IP-adressen. ¯\_(ツ)_/¯ Totem is niet zeker natuurlijk.

Zonnegroeten

Totem

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen