annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer lancering ipv6?

Topic gestart op: 13-02-19 13h19

Antwoorden: 22 antwoorden

tomdc
Ervaren verkenner

Wanneer lancering ipv6?

Beste,

Bijna alle belgische isp's bieden native ipv6 aan, wanneer start orange hier mee ?

Dat mis ik wel het hardste nu sinds mijn overstap van telenet / proximus naar orange.


Mvg,

Tom

Labels (2)
22 ANTWOORDEN 22
tiswi
Gewaardeerd verkenner

Hoi @Totem

Ipv4 addressen zijn er nu al te kort, vandaar dat thuisgebruikers aangewezen zijn op NAT achter een orange router (die trouwens heel weinig mogelijkheden heeft) en orange zelf al mobiel CGNAT toepast.

Momenteel heb je een probleem als je 2 devices hebt die extern bereikbaar moeten zijn via dezelfde poort, bvb een homeserver en een domotica systeem webinterface (beide poort 443/https), gebruik dan een alternatieve poort hoor ik je al zeggen, jammer maar dit is niet mogelijk als deze ook nog een geldig certificaat nodig hebben.

IPv6 zou hiervoor een mogelijke oplossing zijn zeker als je zoals bij orange geen modem only, geen bridging en geen mac passthrough mogelijkheid krijgt.

Ook het feit dat er al heel wat websites enkel bereikbaar zijn via ipv6 (vooral uit oosterse landen) en we toch betalen voor toegang tot het complete internet, is volgens mij reden genoeg om er werk van te maken.

groetjes

tiswi

morreke
Ervaren verkenner

Voor 2 devices op dezelfde poort met zelfde public ip kan je perfect met een reverse proxy werken zodat ze beide bereikbaar zijn.

0 pluimen
tiswi
Gewaardeerd verkenner

reverse proxy werkt op basis van domainname, lastig als je alles wil bereiken via ip

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh @tiswi 

Totem geeft je gelijk. Klopt helemaal.
Hou onze pagina in het oog voor verdere aankondigen i.v.m. IPv6.

Totem

0 pluimen
tiswi
Gewaardeerd verkenner

Hoelang moet ik jullie pagina nog in het oog houden voor een update ivm IPv6? Ben je op de hoogte van een op til zijnde aankondiging? Of hou je ons aan't lijntje?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen