annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wel wel wel Orange : Trage internet en blokjes op mijn scherm

Topic gestart op: 19-08-20 16h47

Antwoorden: 15 antwoorden

adizal
Leidende verkenner

Wel wel wel Orange : Trage internet en blokjes op mijn scherm

OPGELOST

Geklooi bij Orange.

Ik bel omdat internet uitvalt en blokjes op het scherm verschijnen.

Ze sturen een technieker die alle kabels komt nakijken en fotootje pakken en verschillende zaken vernieuwd zoals een versterker enz.

Probleem blijft echter, alhoewel ik hem zeg dat we met 3 huishoudens hetzelfde probleem hebben.

Hij schrijft in zijn verslag dat bij nog problemen Telenet moet komen uitmeten.

Een week later valt ook mijn boost 400 weg, bel weer naar Orange.

Ze sturen een technieker die net hetzelfde doet, alles nakijken uitmeten en foto’s pakken alles is normaal zegt hij , hij maakt mij wat blaasjes wijs.

Een week later is er nog geen verandering, internet wegvallen ,blokjes en geen boost 400.

Ik bel weer naar Orange en eindelijk iemand aan de lijn die inlichtingen inwint van de technische dienst. Ze zeggen dat er zware storingen zijn op de lijn en dat ze verbaasd zijn dat ik nog 200 haal i.p.v. 400. Ze sturen een technieker niveau 2 die voor de derde maal alles nakijkt en uitmeet fotootjes pakt en tot de conclusie komt dat het blauwe bakje van Telenet aan de straatkant defect is.

En nu maar wachten op Telenet, tot die goesting hebben

Vind het verschrikkelijk dat ze een klant voor onwetende houden in kennis ter zake.

Mijn zoon is bachelor iT elektronica en wist al lang waar het probleem lag. Maar ja wij klanten kunnen dat niet weten he.

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
adizal
Leidende verkenner

Wel dat was nu net de bedoeling, dat andere klanten ook de miserie kunnen lezen die hen te wachten staat als ze daadwerkelijk een probleem hebben.

Zoals ik aanhaalde, de goeie dingen van Orange mogen geprezen worden en de slechte waaruit Orange hopelijk iets gaat uit leren die mogen ook aan bod komen en zijn belangrijk voor elke klant.

Het goede nieuws breng ik ook, ik heb vanmorgen tot deze middag vastgesteld dat mijn internet boost terug is op het peil van voordien. Ik hoop nu dat ook de modem geen connectie meer verliest en dat de blokjes op het tv scherm uitblijven. Misschien is het nu opgelost  OEF !!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
adizal
Leidende verkenner

Een totaal gebrek aan goed en degelijk management.

Een gebrek aan coördinatie en interne communicatie en dit ondanks de dossiers die ze opmaken.

Een slechte klantendienst, waarvan de meeste niet goed de materie en de gang van zaken kennen. 

Ze zouden gemakkelijk kunnen besparen op onnodige interventies, als ze het degelijk aanpakken.

Er hebben 4 techniekers geweest waarvan er 1 een verslag heeft gemaakt en hadden ze het verslag gelezen hadden ze technieker 3 en 4 niet moeten sturen.

Echt dramatisch incompetente administratie. 

0 pluimen
DanyDeRidder
Ervaren verkenner

Ben het helemaal met je eens.

Had vroeger het probleem van blokvorming en bevriezen beeld bij Telenet, toen zijn er 2 techniekers langsgeweest en probleem was opgelost nl. kabel aan verdeelkast buiten geoxideerd.

Had dit tegen de techniekers van orange reeds vermeld maar er wordt niet op in gegaan!

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Ik denk dat een van de voornaamste problemen is dat teveel service wordt uitbesteed. Dat die mensen in slecht betaalde en slecht georganiseerde jobs niet lang blijven plakken, dat ze het gehele plaatje niet kennen maar enkel (soms gedeeltelijk) hun eigen vakgebied, etc..

Over het algemeen doet zich het fenomeen voor : hoe goedkoper iets geprijsd is, hoe meer je moet beginnen vrezen dat er iets fout gaat omdat de dienst na verkoop lijdt onder de prijs van het product.

Onderaanneming en minder goed opgeleid personeel zie je nu bij iedere operator. Zowel als je klant bent voor een duur als voor een goedkoop product. Het is een fenomeen van deze tijd geworden.

Klachten bij meerdere klanten is een duidelijk symptoom van een storing buiten je huis. Als ze daarvan weten niet dat een velletje doen rinkelen.

Ik werp niemand een steen hier. Ik was er niet bij...

0 pluimen
adizal
Leidende verkenner

Het zal niet liggen aan goedkoop product want bij Telenet is het net hetzelfde en die zijn stuk duurder.

Het gaat over coördinatie en kennis. Men gebruikt techniekers van verschillende niveau.

Als een klant een probleem doorgeeft met blokjes en wegvallen internet connectie, moeten ze voor ze een technieker sturen de bewuste lijn uittesten dat kost een paar minuten.

Dan kunnen ze een technieker sturen om het ter plaatse bij de klant na te gaan of het niet aan hun eigen installatie ligt.

En als dat ok is kunnen ze het doorgeven aan Telenet. Nu sturen ze 4 techniekers en het is nog niet opgelost. 

Josette
Wijze
Wijze

@adizal  awel hier ga ik niet op antwoorden.

Want het juiste weten wij ook niet ervan wat er voorheen gebeurd is

wij zijn ook klantennet als jullie.

Je kan het nr 5000 bellen of via FB Messenger een boodschap doorgeven.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium/

Veel succes ermee.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen