annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi 1ste verdieping traag

Topic gestart op: 03-09-19 23h23

Antwoorden: 15 antwoorden

Gino123456
Ervaren verkenner

WiFi 1ste verdieping traag

Hoi, 

graag raad, beneden verdieping heb ik goede WiFi. Ga ik naar boven 1ste verdieping heb ik slechte WiFi. Kan zelfs geen speelsters uit voeren zo slecht is het soms werkt het maar lang laden. Ik heb 2.4 en 5.0 van elkaar gescheiden. Ik heb al alle kanalen geprobeerd. Onderstaande apparaten zijn verbonden met mijn 2.4 GHz WiFi.

- 2x Nest camera”s streamen constant beelden naar nest cloud. 

 

 Ik wil graag in iets investeren wat goed is . Wat raden jullie aan een router , powerline adapter of mesh systeem.

 

Labels (3)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Wijze
Wijze

@Gino123456  zelf heb ik geinvesteerd in een mesch wifi systeem en ben daar zeer tevreden over. Natuurlijk is het geen goedkoop systeem dus moest u wat minder willen of kunnen uitgeven is natuurlijk een powerline met wifi of een router wifi een oplossing. Een accespoint is natuurlijk ook een oplossing die te gebruiken is het is maar net hoeveel u erin wil en kan investeren. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Gino123456 

Het beste en goedkoopste is een UTP kabel naar boven trekken en daar een AP op aansluiten.

The next best thing is een powerline met WiFi client.

Van repeaters blijf je best af, dat werkt zelden goed.

Voor uw situatie is een mesh systeem zwaar overkill.

Een tweede router is hier geen optie, dat is voor niks nodig en brengt enkel maar bijkomende instellingen en de daarbijbehorende problemen met zich mee. Een AP is speciaal voor situaties als de uwe bedoeld.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gino123456
Ervaren verkenner

@Cdt24801 @patrick2  Welke ap kan ik het beste kopen voor boven te hangen met uto kabel ?  Ik meen precies dat ik met Telenet toch een beter dekking had en sneller zou dat kunnen ? 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Gino123456  schreef:

@Cdt24801 @patrick2  Welke ap kan ik het beste kopen voor boven te hangen met uto kabel ?  Ik meen precies dat ik met Telenet toch een beter dekking had en sneller zou dat kunnen ? 


Er zijn nog overstappers die die indruk hebben ... Dat kan natuurlijk enkel bevestigd of ontkend worden aan de hand van concrete metingen, en die zijn er meestal niet ....

Wat de keuze van AP betreft: daar is het aan jou om uw eisen duidelijk te stellen: single band, dual band of dual simultane band, WiFi N, AC of nog beter ... En natuurlijk welk budget je ervoor wil vrijmaken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen