annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi 1ste verdieping traag

Topic gestart op: 03-09-19 23h23

Antwoorden: 15 antwoorden

Gino123456
Ervaren verkenner

WiFi 1ste verdieping traag

Hoi, 

graag raad, beneden verdieping heb ik goede WiFi. Ga ik naar boven 1ste verdieping heb ik slechte WiFi. Kan zelfs geen speelsters uit voeren zo slecht is het soms werkt het maar lang laden. Ik heb 2.4 en 5.0 van elkaar gescheiden. Ik heb al alle kanalen geprobeerd. Onderstaande apparaten zijn verbonden met mijn 2.4 GHz WiFi.

- 2x Nest camera”s streamen constant beelden naar nest cloud. 

 

 Ik wil graag in iets investeren wat goed is . Wat raden jullie aan een router , powerline adapter of mesh systeem.

 

Labels (3)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Gino123456  schreef:

Het beste en goedkoopste is een UTP kabel naar boven trekken en daar een AP op aansluiten, 

 

welke AP Kan ik hier het beste voor kopen ?


Dat hangt ervan af wat je behoeften zijn. Er zijn al eenvoudige AP's die slechts één band hebben (de 2,4 GHz is dat dan). Als je de 5 GHz niet nodig hebt is zo eentje dus al voldoende. En voor minder dan €30 heb je al zo een ding: hier een voorbeeld

Dan heb je de hogere stap, die hebben beide aan boord, maar niet gelijktijdig; daar moet je kiezen welke je gaat gebruiken (en kunt altijd, indien behoefte, wisselen van band).

Tenslotte heb je de hoogste stap, die kunnen beide banden gelijktijdig bedienen.

In alledrie de categorieën heb je dan natuurlijk verschillende modellen met telkens meer capaciteit of mogelijkheden. Zo bvb de ethernetpoorten, die kunnen 100 MBit zijn of 1 GBit zijn, en van die dingen. Ook de throughput van de WiFi kan hoger of lager zijn naargelang de aanwezige standaard (N of AC of ...)

Heb je enkel behoefte aan extra WiFi en is 2,4 GHz in de N band voldoende: ga dan voor de eenvoudigste, al de rest is weggegooid geld. Maar dat moet jij natuurlijk zelf uitmaken wat je wenst.

Natuurlijk niet vergeten dat je een UTP kabel moet trekken van aan uw modem/router tot aan de verdieping waar je hem wil plaatsen.

Veel succes !

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen