annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi uit en aan zetten op smartphone

Topic gestart op: 04-02-20 07h12

Antwoorden: 13 antwoorden

Azergod87
Aspirant verkenner

WiFi uit en aan zetten op smartphone

Dag Tribe mensen,

ik heb nu al een tijdje Orange love pakket.

mijn probleem is, dat ik vaak mijn WiFi moet uit en terug aanzetten op de verbinding te vernieuwen om zo foto’s en video’s te laden op social media, apps, enz... zelfs op webpagina’s opeens zie ik dat de pagina niet verder wilt laden of dat op social media niets meer wilt laden en dat ik niet verder naar beneden kan scrollen. Als ik dan mijn WiFi uit en terug aanzet op mijn iPhone 11 dan werkt het opeens terug.

 

iemand zelfde probleem of een oplossing? 

groetjes Tom 

Labels (1)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Gregory
Wijze
Wijze

Natuurlijk zou ik de SSID (naam) van de modem wifi een andere SSID geven dan die van de powerline

Anders denk ik dat de iPhone geen verschil kan zien

VB mijn wifi op de modem heeft een verschillende SSID voor de 2.4 en de 5 Ghz band

Als ik beneden mijn iphone op de 5Ghz band en naar boven ga schakelt die automatisch over naar de wifi op de 2.4 Ghz band, omdat het bereik van de 5Ghz band kleiner is

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Azergod87 

Het is, naar mijn mening, steeds een goed idee om alle verschillende WiFi netwerken die je hebt (die van de router, die van een powerline, die van een AP, de versies 2,4 GHz en 5 GHz) allemaal een andere naam en ander kanaal te geven.

De verschillende signalen in dezelfde band (2,4 en 5 GHz) moeten wel elk een eigen kanaal hebben, zo ver mogelijk van de andere. Anders drukken ze elkaar weg.

Ik heb thuis vijf WiFi signalen volgens het systeem hierboven.

Waarom? Wel, sommige toestellen zijn niet erg goed in het zelfstandig wisselen naar het sterkste signaal en blijven hardnekkig verbonden met het vorige, zwakkere signaal. Eens aan- en uitzetten helpt dan. Dat is dus uw situatie vermoed ik.

Al die netwerken zijn gekend in mijn foon, en soms schakelt hij zelf over, maar soms blijft hij hangen. En ik zie dat meteen als ik eens kijk met welk signaal hij verbonden is. Ik kan dan zelf beslissen om een ander te kiezen. Indien al uw netwerken dezelfde naam hebben kun je dat niet, en je ziet ook niet met welk signaal hij nu eigenlijk verbonden is.

Dit is dus, zoals gezegd, mijn eigen mening. Er zijn anderen die er de voorkeur aan geven om alles dezelfde naam te geven. Ik heb uitgelegd waarom dat volgens mij geen goed idee is, maar dat moet ieder voor zich uitmaken hé. We leven in een vrij land.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Gregory
Wijze
Wijze

And then, there was silence. Nothing but silence

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Gregory 

Give them time ... Het is tenslotte nog geen 24 Hr geleden, niet iedereen komt hier elke dag eens piepen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen