annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi uit en aan zetten op smartphone

Topic gestart op: 04-02-20 07h12

Antwoorden: 13 antwoorden

Azergod87
Aspirant verkenner

WiFi uit en aan zetten op smartphone

Dag Tribe mensen,

ik heb nu al een tijdje Orange love pakket.

mijn probleem is, dat ik vaak mijn WiFi moet uit en terug aanzetten op de verbinding te vernieuwen om zo foto’s en video’s te laden op social media, apps, enz... zelfs op webpagina’s opeens zie ik dat de pagina niet verder wilt laden of dat op social media niets meer wilt laden en dat ik niet verder naar beneden kan scrollen. Als ik dan mijn WiFi uit en terug aanzet op mijn iPhone 11 dan werkt het opeens terug.

 

iemand zelfde probleem of een oplossing? 

groetjes Tom 

Labels (1)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Azergod87
Aspirant verkenner

Hey,

 

ik heb al een powerline adapter aan de bureau en slaapkamer staan en de modem zit meer aan de woonkamer. Dit zou meer dan genoeg bereik moeten zijn. Maar een gemiddeld appartement. Met Telenet hadden we dit probleem niet. Ik heb alleen maar de 2.4 ghz WiFi signaal aan staan en een guest WiFi 

 

groetjes Tom 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ook verifieren dat je op de wifi van de powerline zit

Kan ook aan de verbinding tussen de powerlines onderling liggen.  Heb vroeger ook nog powerlines gehad en soms was de transmissie snelheid onderling slecht

Verder ook een powerline direct in het stopcontact steken en niet in een verleng blok waar meerdere aansluitingen zijn

 

Als je met een powerline werkt speelt de provider geen rol (Telenet/Orange).  Aan de kant van de modem is die toch met de kabel verbonden

 

Azergod87
Aspirant verkenner

Ja ik zit dan op de powerline adapter en in de living op de modem maar het is op beiden plaatsen dat ik het probleem voor heb. De powerline geeft ook een kabel naar men pc en daar heb in geen probleem.

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Als je in de living op de modem zit en naar de slaapkamer gaat kan je iPhone nog (slecht) contact hebben met de modem vooraleer de iPhone overschakelt naar de powerkine Wifi in de slaapkamer.  Daarom moet je de wifi op de phone soms uit en aan zetten

 

0 pluimen
Azergod87
Aspirant verkenner

En is daar een oplossing voor? Het WiFi netwerk van de powerline adapter anders noemen dan de modem? Hetzelfde? Zelfde kanaal of uitgespreid kanaal gebruiken? 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen