annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

Topic gestart op: 22-02-18 11h13

Antwoorden: 45 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

OPGELOST

Aangezien ik m'n eigen WiFi access points + router heb in m'n woning wens ik de onnodige Orange WiFi op de Siligence modem-router uit te schakelen.

Dit doe ik op de webinterface van de router (http://192.168.0.1), maar na het uitschakelen is na onbepaalde tijd de WiFi opeens weer ingeschakeld.

Dit is niet de bedoeling en deze moet UIT blijven staan.

Deze bug werd reeds 2 maanden geleden telefonisch doorgegeven en ook via Facebook pm, maar nog geen nieuws.

Graag oplossing, met een firmware update?

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Teur
Ervaren verkenner

Hallo,

 

De enige manier om deze continu af te zetten is in de "planning" mode. Daar moet je alle uren v/d dag en alle dagen v/d maan aanvinken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

45 ANTWOORDEN 45
Cdt24801
Wijze
Wijze

@kdb 

Zet de Orange modem eens 5 minuutjes zonder stroom en start hem dan terug op. Dat doet soms wonderen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


kdb
Ervaren verkenner

Oke dus deze ochtend opnieuw naar Orange gebeld. Ze hebben een reset gedaan.

 

Ik kan dus nu wel met mijn apparaten rechtstreeks draadloos verbinden op de Orange modem 

- maar nog steeds kan ik geen draadloze verbinding maken met mijn routers
- en ook de desktop die aangesloten is op een router heeft geen internet...

De man zei wel iets van "uw routers opnieuw configureren" --> enig idee hoe & wat? 

 

THGNQ1C is dus mijn laptop die verbinding via wifi van de modem maakt.... Maar dus: ik wil mijn routers terug gebruiken: alleen --> HOE?!
2020-01-16.png

Cdt24801
Wijze
Wijze

@kdb 

Eens kijken, stap voor stap.

  • Je kan draadloss connectie maken met de Orange router. Kun je dan ook op internet?
  • Je geraakt niet draaloos op uw twee eigen routers. Zie je op uw smartfoon wel hun netwerk staan en geraak je niet ingelogd of zie je hun netwerk niet staan?
  • In relatie met het vorige punt: hebben de WiFi van uw twee eigen routers en de WIFi van de Irange router allemaal dezelfde naam of heeft ieder toestel zijn eigen naam voor zijn WiFi?
  • De desktop die via UTP verbonden is met een eigen router ktijgt dus geen connectie. Is die router correct aangesloten? UTP kabel van zijn WAN poort naar een van de LAN poorten van de Orange router?Is de kabel OK? Probeer eens een andere. Zitten de fiches goed vast? Eens uithalen en goed terugsteken. Dit is ook geldig voor de kabel van de PC naar de eigen router. Die moet natuurlijk in een LAN poort zitten van de eigen router.

Voor we verder gaan eerst even dit nakijken aub.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


kdb
Ervaren verkenner

@Cdt24801 

  • Je kan draadloss connectie maken met de Orange router. Kun je dan ook op internet?
    Inderdaad. Ik kan verbinding maken rechtstreeks met de Orange Modem. (Orange-98612). 
    Echter is het wel zo dat deze modem in de garage staat en het internet/wifibereik dus niet goed is als we rechtstreeks verbinden met die modem. Internet gaat echt traag op de benedenverdieping... Instagram herladen ofzo gaat amper. 

  • Je geraakt niet draaloos op uw twee eigen routers. Zie je op uw smartfoon wel hun netwerk staan en geraak je niet ingelogd of zie je hun netwerk niet staan?

    Klopt. Mijn beide routers komen tevoorschijn op mijn smartphone/laptop. Ze geven ook aan dat er bereik is. Echter, als ik verbinding met ze maak, kan ik geen enkele pagina laden ofzo. Dus het komt er eigenlijk op neer dat ik via mijn 2 routers geen internet heb, ookal geven ze weldegelijk aan dat er bereik is. 

  • In relatie met het vorige punt: hebben de WiFi van uw twee eigen routers en de WIFi van de Irange router allemaal dezelfde naam of heeft ieder toestel zijn eigen naam voor zijn WiFi?

    Wat bedoel je hiermee? 
    Modem van Orange: 'Orange-98612'
    Router op benedenverdieping heeft als naam 'D'
    Router op bovenverdieping heeft als naam 'D2'

  • De desktop die via UTP verbonden is met een eigen router ktijgt dus geen connectie. Is die router correct aangesloten? UTP kabel van zijn WAN poort naar een van de LAN poorten van de Orange router?Is de kabel OK? Probeer eens een andere. Zitten de fiches goed vast? Eens uithalen en goed terugsteken. Dit is ook geldig voor de kabel van de PC naar de eigen router. Die moet natuurlijk in een LAN poort zitten van de eigen router.

    Ik zal alles nog eens nakijken maar normaal steekt alles wel juist...
kdb
Ervaren verkenner

De desktop die via UTP verbonden is met een eigen router ktijgt dus geen connectie. Is die router correct aangesloten? UTP kabel van zijn WAN poort naar een van de LAN poorten van de Orange router?Is de kabel OK? Probeer eens een andere. Zitten de fiches goed vast? Eens uithalen en goed terugsteken. Dit is ook geldig voor de kabel van de PC naar de eigen router. Die moet natuurlijk in een LAN poort zitten van de eigen router.

Net gekeken. Alles steekt juist daar.

Je zegt 'probeer eens een andere' --> maar die WAN kabels zijn kabels die onder de grond doorlopen? 😄 Van de bureau naar de garage.

ook snap ik nog steeds niet welke functie dit Proximus ding heeft? Heb het uitgetrokken en merk geen verschil... TV kan nog steeds aan en internet van de orange modem werkt ook nog.

 

83598675_617033845802036_5597588373880438784_n.jpg

Leden met de meeste pluimen